پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی ملت ایران است، گفت: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو سرمایه های اصیل انقلاب به شمار می روند.

شعار سال:

به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در نشست با اهالی منطقه جمکران استان قم با اشاره به مشکلات کنونی این منطقه گفت: مسئله آب را حتماً پیگیری می کنیم تا حل شود البته درخصوص آب شهر قم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و سرمایه گذاری خوبی شده است تا آب شور قم به شیرین تبدیل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخصوص تغییر کاربری که به عنوان یکی از مشکلات این منطقه مطرح شده باید دید که اهالی جمکران چه نوع تغییر کاربری را مد نظر دارند البته در اطراف قم برنامه ای در حال اجراست که طی آن روستاها و بخش های قم شناسنامه دار می شوند و بر اساس امکانات اقتصادی که در هر بخش یا روستا وجود دارد شرایط اشتغال برای جوانان ایجاد می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه جمکران، مسجد مقدس جمکران وجود دارد باید اقدامات جدی و مهم برای حل مشکلات این منطقه انجام داد و باید امکانات لازم فراهم شود و در این راستا معاون استاندار و شهردار قم باید همت کنند.
لاریجانی در ادامه از تلاش جمعی مردم جمکران برای حل مشکلات این منطقه تشکر کرد و گفت: دولت باید کمک کند تا مشکلات این منطقه حل شود.
وی همچنین بر اتصال منطقه جمکران به شهر قم تأکید کرد و افزود: باید منطقه جمکران جزو شهر قم شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی ملت ایران است و این همت های بلند در این دوران است که ایران را سربلند نگه داشته است.
وی تصریح کرد: شرایط داخلی ایران در زمان جنگ پراکنده بود و گروهک های داخلی دشمنان کشورمان را تحریک و وسوسه می کردند به خاطر آنکه به تازگی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته بود نیروهای مسلح شرایط قوی نداشتند و دشمن احساس کرد که نیروی ما ضعیف است.
لاریجانی بیان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید دارند بر اینکه نباید بین مردم اختلاف زیاد شود چرا که دشمن را وسوسه می کند بر این اساس باید وحدت داخلی کشورمان حفظ شود.
وی ادامه داد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا وضعیت نیروهای نظامی در کشورمان بسیار خوب است و ارتش بازسازی شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو سرمایه های اصیل انقلاب به شمار می روند و ظرفیت های خوبی داریم که باید مراقب آن باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بنیه دفاعی ما قوی باشد تا دشمن مأیوس شده و جرأت تعرض به کشور را نداشته باشد.
وی به شرایط کنونی منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط ملتهب منطقه، کشورمان در امنیت بسیار خوبی قرار دارد و جزو سرزمین های امن به شمار می رود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضعف و خطورهایی در مسئله اقتصادی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و باید همت ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی شود.
وی به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: علت تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصادی جایگاه ما در منطقه است که از نظر امنیتی در وضعیت خوبی قرار داریم.
لاریجانی افزود: بیکاری جوانان تحصیلکرده خسارت برای کشور است و باید ظرفیت تولیدی افزایش پیدا کند که نیاز به نگاه جهادی داریم.
وی همچنین به مسئله هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از مشکلاتی که کشورهای غربی بابت مسئله هسته ای ایجاد کردند، مسیر جدیدی اکنون پیش روی کشورمان ایجاد شده که باید به کسانی که روحیه تولیدگری دارند کمک کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در کشور حرکت های مثبتی در راستای حل مشکلات کنونی به وجود آمده که بسیار مفید است و امیدواریم منجر به اصلاح شرایط اقتصادی شود و من و استاندار قم کمک می کنیم تا مشکلات استان قم هر چه زودتر حل شود.
گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از حضور در جمع اهالی منطقه جمکران نماز مغرب و عشا را به امامت آیت الله موسوی در مسجد مقدس جمکران اقامه کرد و سپس در جشن بزرگ ولایت و امامت اصناف استان قم شرکت کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 2 مهر 1395، کد مطلب:    82239823    : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین