پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته، هزار و 500 برنامه اصلی در سراسر کشور برگزار می‌شود که علاوه بر آن، برنامه‌های بسیار دیگری نیز توسط نهادها و مردم برگزار خواهد شد.

شعارسال:تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط سردار کارگربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (چهارشنبه 29 شهریور) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد، با بیان اینکه ما برای هفته دفاع مقدس اجرای هزار و 500 برنامه اصلی در سراسر کشور را پیش‌بینی کرده‌ایم، به اعلام عناوین هر یک از روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: روز جمعه 31 شهریورماه «معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت» عنوان‌گذاری شده است که در این روز رژه نیروهای مسلح با اقتدار برگزار می‌شود و همچنین دسته‌های عزاداری نیروهای مسلح و مردم در نمازهای جمعه سراسر کشور شرکت می‌کنند

وی افزود: در روز پنج‌شنبه 30 شهریورماه (یک روز قبل از آغاز هفته دفاع مقدس) نیز آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اعلام اینکه روز شنبه اول مهرماه مصادف با روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، با عنوان «علم و فناوری، جوانان و سربازان» نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این روز، مراسم رونمایی از دستاوردهای صنایع دفاعی و مراسم تجلیل از سربازان برگزار خواهد شد.

سردار کارگر در ادامه اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس، افزود: روز یکشنبه دوم مهرماه روز «ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه» است که در این روز، نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس تبیین و به اهمیت حضور روحانیت در دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اصناف در دفاع مقدس نقش به سزایی داشتند، بیان داشت: روز دوشنبه با عنوان «اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردمی و اصناف» نامگذاری شده است

وی در تشریح عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه چهارم مهرماه با عنوان «بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده است که ما معتقدیم دفاع مقدس کلید وحدت مردم ایران است و همه مردم، اقلیت‌ها و سلایق سیاسی در آن نقش داشتند

سردار کارگر «رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه‌های صبر و مقاومت» را عنوان روز ششم هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در روز چهارشنبه پنجم مهرماه، عملیات ثامن الائمه برای مردم تبیین می‌شود و همچنین مراسم بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان، تجلیل از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و تکریم زنان اسوه صبر و مقاومت برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه ششم مهرماه به عنوان روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» نام‌گذاری شده است که در این روز، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارها و یادمان‌های شهدا به همت بنیاد شهید برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های آخرین روز از هفته دفاع مقدس اظهار داشت: روز جمعه هفتم مهرماه، روز «فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است که در این روز، یاد و خاطره فرماندهان شهید گرامی داشته خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حماسه عاشورا گره خورده است و صاحب دفاع مقدس نیز حضرت سیدالشهداء (ع) هستند.

سردار کارگر در ادامه تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در مدارس، زنگ مقاومت به صدا درخواهد آمد، بیان کرد: وزارت آموزش و پروش، طرح دوستی با شهدا را کلید زده است که بر اساس آن هر دانش آموز با یک شهید مأنوس می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس در سراسر کشور، اظهار داشت: برپایی 400 نمایشگاه فرهنگی و هنری در سطح کشور، غبارروبی گلزار و یادمان‌های شهدا، برگزاری بیش از 50 برنامه یادواره شهدا و 50 مسابقه فرهنگی و هنری، برگزاری 73 مراسم تجلیل از خانواده شهدا، برپایی شب‌های شعر و خاطره، رونمایی از 183 عنوان کتاب دفاع مقدس، تبیین حماسه دفاع مقدس در نماز جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه فعالیت ما در حوزه دفاع مقدس مختص به ایام خاصی نیست، افزود: باید بتوانیم حقایق دفاع مقدس را بدونِ تحریف به جامعه ارائه دهیم، که در همین راستا در حال ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس در همه استان‌ها هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان سخنان خود به مسئولان توصیه کرد که هفته دفاع مقدس را گرامی بدارند و حداقلِ کاری را که می‌توانند، در گرامی‌داشت این ایام انجام دهند

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس،تاریخ انتشار29شهریور96،کدخبر: 258030 ، www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
برگزاری برنامه های مختلف تو هفته دفاع مقدس باعث یاد آوری شهدا و اهدافشون شده و این یادآوری هر از چند گاهی نیاز هست. ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین