پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: پرداختن به دفاع مقدس و استفاده از ابزار هنر برای ماندگاری کردن آن دوران باید متناسب با ذائقه افراد و گروه‌های مختلف هدف جامعه صورت گیرد.

شعار سال: علی مهدیخانی شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب «سروسرود» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان وقایع آن وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حماسی‌ترینصحنه‌ها با تاسی از حماسه عظیم عاشورا شکل گرفت، اضافه کرد: رزمندگان در نخستین روزهای جنگ،سخت‌ترینلحظات را با تاسی از عاشورا مدیریت کردند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی نیز با پیروی از این الگو پیروزی را به دست آوردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار هنر در معرفی دفاع مقدس و بیان وقایع آن افزود: از همین رو سالانه جشنواره‌های مختلفی در این زمینه و در راستای بیان وقایع دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مهدیخانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اجرا شده در حوزه دفاع مقدس هفتمین جشنواره شعر صدف زخمی در دو بخش شعر فارسی و ترکی است، تصریح کرد: ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت طبق ارزیابی داوران ۱۸ اثر منتخب هفتمین جشنواره شعر صدف زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره در کتابی با عنوان «سرو سرود» چاپ شده است، اضافه کرد: تبدیل این آثار به کتاب، ماندگاری آنها را در حوزه ادبیات دفاع مقدس بیشتر می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کتاب «سرو سرود» حاوی اشعار فارسی و ترکی شاعران استان زنجان با مضامین دفاع مقدس است، اضافه کرد: این کتاب درسال‌جاریبه چاپ رسیده است.

مهدیخانی در ادامه به اهمیت پرداختن به شعر و ادبیات دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: این مهم یکی از ابزارهای مهم در راستای معرفی و شناساندن حوادث و حماسه‌های دوران دفاع مقدس است که موجب ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به دفاع مقدس و استفاده از ابزار هنر برای ماندگار کردن آن دوران باید متناسب با ذائقه افراد و گروه‌های مختلف هدف جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب‌های مختلف به ویژه در حوزه چاپ کتاب فعالیت‌های مهمی را داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۵ شاهد چاپ ۳۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس بودیم، اظهار داشت: چاپ ۲۴ جلد کتاب توسط ادارات و با همکاری دستگاه‌های مختلف نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

مهدیخانی در ادامه از رونمایی کتاب دیگری در ابهر نیز خبر داد و گفت: همزمان با این مراسم، شهرستان ابهر نیز شاهد رونمایی از کتاب وداع آخر زندگینامه شهید ابراهیم ترکی است که توسط پرویز بهرامی گردآوری شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس(استان زنجان)، تاریخ 2 مهر 96، کد مطلب: 13960702000002: www.zanjan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین