پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز افتخار می‌کنیم که به مظلومان عالم کمک کردیم، افتخار می‌کنیم که ما سوریه و عراق را نجات دادیم و این ثمره دفاع مقدس است.

شعارسال : سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دومین نشست پژوهش‌گران حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: اینکه موضوع زنان در دفاع مقدس فقط به زنان اختصاص داشته باشد و موضوع مردان فقط به مردان مختص باشد، کار اشتباهی است. نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نقش مردان پررنگ‌تر بوده است.

وی افزود: همکاری زنان در انقلاب اسلامی بیشتر از مردان بود، اگر زنان در دفاع مقدس نبودند رزمندگان به جبهه نمی‌رفتند، مادرانی که فرزندان خود را هنگام رفتن به جبهه بدرقه و همسرانی که شوهران خود را تا میدان های رزم همراهی می کردند.

سردار کارگر تصریح کرد: زمانی که در اعزام نیرو به جبهه دچار کمبود بودیم، آیت الله حائری فرمودند اگر می خواهید اعزام به جبهه زیاد شود به سراغ زنان بروید و با آن ها صحبت کنید.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این نکته که مقام معظم رهبری فرمودند «دفاع مقدس گنجینه است»، افزود: شما پژوهشگرانی که می خواهید در حوزه زنان و دفاع مقدس کار کنید ابتدا باید دفاع مقدس را بشناسید. رهبری تاکید داشتند اجازه تحریف و فراموشی در دفاع مقدس را ندهیم.

سردار کارگر دخالت مسائل جناحی در دفاع مقدس را خیانتی بزرگ دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است. زمانی که در مراسمی که مربوط به دفاع مقدس است شرکت می‌کنیم، همرزمانمان را می بینیم که در طیف های مختلف حضور دارند لذا نباید دفاع مقدس را مصادره کرد چرا که پیروز اصلی دفاع مقدس مردم بودند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: آنهایی که در جبهه جنگیدند انتخابی درست کردند و مزد آن را گرفتند، حتی کسانی که با خوشحالی ما خوشحال شدند و با ناراحتی ما ناراحت، در دفاع مقدس سهم دارند. دفاع مقدس سند افتخار ماست. اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی دچار مشکلات فراوان می شد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه حتی امام راحل در دفاع مقدس امتحان پس داد، عنوان کرد: امروز افتخار می کنیم که به مظلومان عالم کمک کردیم، افتخار می کنیم که ما سوریه و عراق را نجات دادیم و این ثمره دفاع مقدس است. دفاع مقدس این درس را به ما داد که می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی تصریح کرد: هر آنچه در کشور داریم را مدیون خون شهدا و خانواده شهدا هستیم. همه با هر گرایش سیاسی زمانی که حرف از دفاع مقدس می زنیم همکاری می کنند. استانداری نداشتیم که با ما همکاری نکند. ده ها مرکز فرهنگی و موزه قرار است در دهه فجر به بهره برداری برسد که استانداران برای تاسیس آن پای کار بوده اند.

سردار کارگر با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و نمی توان آن را نادیده گرفت، گفت: اگر دفاع مقدس برای آینده نتواند نقشی داشته باشد باید به موزه برود. در راهیان نور سال گذشته بیش از شش میلیون نفر حضور یافتند که از این تعداد 50 درصد خانم ها بودند.

 

کی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار:30 آبان 1396، کدخبر: 267328،www.defapress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین