پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۳۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مستندهایی که در ایران پخش شده و امروز بی‌بی‌سی برای محتوای برای برنامه خود استفاده می کند. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند.
شعار سال: کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی به تلاش برای ارائه روایت‌های دوقطبی ساز در جامعه روی آورده است. دو قطبی«خودی و غیرخودی در جنگ»، «زنان و مردان»، « محرمانه و نامحرمانه» و...

در یکی از این روایت‌ها که با عنوان «چهلمین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ روایت ۶ هزار و ۵۰۰ زن شهید کجاست؟ به ارائه تصاویری پرداخته که همگی پخش شده از صدا و سیما و تهیه شده در داخل کشور هستند و این یعنی موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد توجه برنامه سازان و روایت کنندگان موضوعات جنگ بوده است. این را از لوگوی بالای تصاویر متوجه خواهید شد. اگر این مستندها در ایران پخش نشده بود، امروز بی‌بی‌سی محتوایی برای این برنامه خود نداشت. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند.

این رسانه در جایی مدعی می‌شود مسوولان ایران به نقش و تاثیر زنان در جنگ نگاه حذفی داشته‌اند و بلافاصله تمجید امام خمینی (ره) و غبطه خوردن بالاترین مسوول جمهوری اسلامی به زنان نقش آفرین در جنگ را به تصویر می‌کشد.

این رسانه که تلاش می‌کند در قامت مدافع حقوق زنان در جنگ ظاهر شود، برای این زنان از لفظ کشته استفاده می‌کند و حتی در روایت رسانه‌ای خود نیز از آنچه برای ارائه‌اش تلاش می‌کند، فاصله دارد.

شاید یکی از دلایل ریزش شدید مخاطبان کانال بی بی سی در تلگرام و آمدن تعداد مخاطبان این رسانه به زیر میلیون نفر که بی‌سابقه بوده است، همین تناقضات رسانه‌ای و رو شدن دست آن برای مخاطبان باشد. رسانه‌ای که حتی برای ارائه خبر جریمه 10 هزارپوندی برای نقض کنندگان قرنطینه خانگی در بریتانیا نیز از عکس زنان آنهم زنان محجبه بهره می‌گیرد، امروز مدافع حقوق زنان آنهم زنان موثر در دفاع مقدس شده است.
تعداد بازدید : 7

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 31 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 1120752، www. mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
چه جالب که از محتوای فرهنگی خودمون به خودمون قالب می کنند. کمبود تولید محتوا دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
بی‌بی سی دیگر مثل قبل آرشیو ندارد و دارد خیلی ضایع عمل می‌کند دیگر او سمتی ها هم این شبکه را قبول ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین