پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
تامین اجتماعی را می توان بعنوان یکی از مهمترین سازمان های حمایتی و در عین حال بشدت در کشور محسوب نمود. هرگونه تغییر معنادار در رویه ها و مصوبات این سازمان، پیامدها و اثرات مثبت و منفی عدیده ای می تواند داشته باشد. اخیرا نایب رییس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی جزییات تغییر سن بازنشستگی در این سازمان را تشریح کرده است. سوال اینجاست که در صورت تصویب این تغییرات، حق بیمه کارگران کاهش می یابد؟

شعار سال: علی حیدری در خصوص اینکه افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است، اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

در سال ۵۴ که قانون تأمین اجتماعی تصویب می‌شد سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه و یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است.

وی درباره اینکه امید به زندگی دو دهه افزایش یافته، ولی سن و سابقه برای‌بازنشستگی بالا نرفته است، تصریح کرد: در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن‌بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم.

یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی‌های پیش از موعد و… این سن را پایین‌تر آورده‌ایم.

این موارد طبیعتاً باعث می‌شود سازمان دچار عدم تعادل در مصارف و عدم تنظیم ورودی و خروجی شود همچنین پایداری مالی در بلند مدت نیز دچار مشکل می‌شود.

*** افزایش سن امید به زندگی

نایب رییس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در پایان پیرامون اینکه سن بازنشستگی متناسب با سن امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند، افزود: چنانچه این آئین نامه به تصویب برسد افزایش سن‌بازنشستگی به تدریج و برای بیمه شدگان جدید به صورت پلکانی خواهد بود و در دنیا هم همینطور است، در فرانسه حداقل سابقه برای‌بازنشستگی ۴۰ سال است.

خیلی از کشور‌های پیشرفته که رشد‌های اقتصادی بالا داشتند، کارگرانی با ۴۰ سال سابقه کار دارند، اما کارگران ما زیر ۴۰ سال سابقه، بازنشسته می‌شوند.

سازمان پیگیر اصلاح سن‌بازنشستگی است و در صورت اجرایی شدن مشمول افرادی می‌شود که زیر ۵ سال یا ۱۰ سال سابقه دارند و یا بیمه شدگان جدید.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 5      مهر    99، کد خبر:   218651، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین