پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۳۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
فهرست بلندبالایی از اعتراضات به عملکرد رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول منشر شده است که از جمله مهمترین آنها اعتراض به سرنوشت نامعلوم کنفرانس جندی شاپور، حذف انجمن علمی سایبری با وجود تیم توانمند این دانشگاه و حذف عنوان شهدای علمی از تابلوی دانشگاه، هستند.

شعار سال: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یکی از ۷ دانشگاه دولتی زیر نظر وزارت علوم در خوزستان است. این دانشگاه با ماهیتی صنعتی در شهر دزفول و دارای ۶ دانشکده صنعتی با هدف تامین نیروی صنعتی بخش شمالی خوزستان راه اندازی شده است.

محمدرضا عصاری از ۱۷ دی ماه ۱۳۹۲ با حکم فرجی دانا ریاست این دانشگاه را برعهده دارد. در این سال‌ها این دانشگاه به واسطه دور بودن از مرکز استان گفته می شود پاتق برخی افراد سیاسی بدل شده است. بعضی معتقدند این سیاسی کاری باعث شده کار علمی به حاشیه رانده شود.

۱- پروازی بودن رئیس دانشگاه؛ یکی از ریشه‌های این ادعا و غلبه مسائل سیاسی بر روند علمی دانشگاه نبود مستمر رئیس دانشگاه در دزفول باشد. پروازی بودن رئیس دانشگاه سبب شده برخی افراد از این مساله سواستفاده کنند. جالب است با اینکه بار‌ها استاندار خوزستان تاکید کرده است که هیچ مدیر پروازی در استان نداریم و همه مدیر‌ها باید به طور کامل در محل خدمت حضور داشته باشند، رئیس دانشگاه دزفول سال‌ها است در تهران ساکن است.

۲- هزینه بلیط‌ها و حق ماموریت‌های ۶ سال گذشته؛ سوال جدی‌تر این است که رئیس این دانشگاه لازم است توضیح دهد در این مدتی که رئیس دانشگاه بوده است هزینه بلیط رفت و برگشت خود را آیا از دانشکاه تامین کرده است؟ یعنی ایشان در همه‌ی این هفت سال که به تهران و خانواده سرزدند برای کار اداری بوده است؟ چرا در همه این سفر‌ها ایشان ماموریت برای خود رد کرده و حق ماموریت دریافت کرده است. لازم است ایشان در این زمینه شفاف سازی کنند.

۳- سرنوشت نامعلوم کنفرانس جندی شاپور؛ جناب عصاری مساله دبیرخانه کنفرانس جندی شاپور به کجا رسید؟ چرا پس از اقداماتی که قبل شما صورت گرفت، اقدام جدی صورت نگرفت:؟ دستاورد دانشگاه پس از آن همه هزینه سنگین برای نخستین کنفرانس جندی شاپور در سال ۹۵ چه بوده است؟ چرا مردم دزفول هیچ دستاوردی ندیدند؟ جز دعوت از آقایان ولایتی و مخبر و اهدا تابلو فرش به این بزرگواران چه تغییر شگرفی در روند علمی دانشگاه رخ داده است؟

۴- حذف انجمن علمی سایبری؛ یکی از اقداماتی تاسف بار که در این دوره رخ داد، حذف انجمن‌های علمی سایبری بوده است با اینکه این دانشگاه صنعتی و دارای تیم قوی در بخش طراحی پهپاد بوده است متاسفانه در دوره شما این تیم دانشجویی که دارای مدال‌های موفقیت بودند، از هم پاشیده شدند. دانشجویانی که می‌توانست آینده‌های درخشان کشور باشند، بدلیل بی اعتنایی معاون فرهنگی وقت دانشگاه دزفول از ایران مهاجرت کردند.

۵- مهمانسرای دانشگاه؛ مهمانسرای دانشگاه که در دوره قبل شما با قیمتی بسیار پایین برای امور اداری دانشگاه طراحی و ساخت شده بود، براساس چه مجوزی طبقه بالای آن در اختیار شخصی شما قرار گرفته است؟ شنیده‌های بسیاری است از پول بیت المال برای هزینه شخصی خود و خانواده خود استفاده کردید که مسئول مالی دانشگاه از پرداخت پول غذای شخصی امتناع کرده است. این ریخت پاش‌ها ایا مصداق تضییع بیت المال نیست؟

۶- مساله استفاده از ماشین‌های دانشگاه برای امور شخصی؛ رئیس دانشگاه لازم است شفاف سازی کند که چرا چند ماشین در اختیار دارد؟ قضیه ماشینی که در تهران در اختیار ایشان است چیست؟ مساله تصادف با ماشین در مسیر تهران چه بوده است؟ ماشین دانشگاه پس از تصادف ۲۷ میلیون تومان آسیب دید، این هزینه را چه کسی پرداخت کرد؟ قضیه ۹ میلیون تومانی که معلوم نیست به حساب چه کسی واریز شده است را شفاف سازی کنید؟ لازم است دیوان محاسبات استان در این زمینه ورود کند.

۷- ۵ درصد اعتبارات رئیس دانشگاه؛ شنیده‌ها حاکی است که حسابرسی دقیق در هزینه کرد این ۵ درصد اعتبارات رئیس دانشگاه وجود ندارد. دیوان محاسبات چرا در این زمینه ورود نمی‌کند؟ اینکه مقداری از این پول‌ها به حساب برخی افراد و نزدیکان واریز شده چقدر صحت دارد؟

حذف انجمن علمی سایبری و سرنوشت نامعلوم کنفرانس جندی شاپور

۸- حذف نام شهدای علمی؛ مجموعه ازمایشگاهی که طبق مصوبه شورای دانشگاه قبل شما به نام شهدای علمی کشور نامگذاری شده بود، چرا حذف کردید؟

 

شعار سال با اندکی تلخیص اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار خبر: 8 مهر 1399، کد خبر:371646، www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
این دانشگاه اگر حاشیه هاش رو کنار بگذاره یکی از بهترین دانشگاه های ایران میتونه نام بگیره امان از اینکه نمیذارن و نمیخوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین