پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
زرین تاج بهرام نیا مادر شهید بهروز صبوری، 31 سال از تهران تا سومار به دنبال فرزند 18 ساله اش گشت. فرزندی که سال 61 به شهادت رسیده و در سال 1389 در دانشگاه شهدای خلیج فارس بوشهر بعنوان شهید گمنام تدفین شده بود و در سال 1392 بعد از 31 سال انتظار مادر ، به خانه برگشت . شاید تصویر مهمان امروز فِلِش را با قاب عکسی که از پسر شهیدش در دست دارد از تلویزیون و فضای مجازی دیده باشید؛ مادری که برای یافتن پیکر پسر شهیدش مکان‌های زیادی را زیرپا گذاشت.
شعار سال: در برنامه این هفته «فِلِش» پای صحبت‌‎های مادر شهیدی نشسته که سال‌ها درپی پیدا کردن پیکر مطهر فرزند شهیدش، مکان‌های بسیاری را زیر پا گذاشته است. خانم زرین تاج بهرام نیا مادر شهید بهروز صبوری از روزهایی می‌گوید که قاب عکس پسرش را در دست می‌گرفت و از معراج شهدا تا سومار به دنبال شهید مفقودالاثر 18 ساله اش می‌گشت.
 
شهید گمنامی که مادرش دنبالش می‌گشت!
 
 
تعداد بازدید : 85
توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
شهید بهروز صبوری بیشتر با مادری شناخته می‌شود که سال‌ها قاب عکس او را که ۳۱ سال مفقود بود به دست می‌گرفت و در تشییع پیکر شهدا و دیگر مناسبت‌هایی که به یاد و نام شهدا برگزار می‌شد، حضور می‌یافت و سراغ فرزندش را می‌گرفت.
 
شهید گمنامی که مادرش 31 سال دنبالش می‌گشت!
 
زرین‌تاج بهرام‌نیا از پاییز ۱۳۶۱ که بهروز به جبهه رفت و دیگر برنگشت تا ۳۱ سال بعد دنبال نشانی از فرزند شهیدش بود. او در طول این سه دهه همه‌جا به دنبال فرزندش گشت و حتی وقتی از اواسط دهه ۸۰ اعلام شد تمام مفقودالاثر‌ها شهید محسوب می‌شوند، باز به دنبال رد و نشانی از پیکر فرزندش، این سو و آن سو می‌رفت. پیگیری‌های این مادر شهید آنقدر مصرانه انجام می‌گرفت که رفته‌رفته تصاویر او با قاب عکس فرزندش در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شد و او و بهروز برای تمام ایران شناخته شدند. تا جایی که به او القابی مثل مادر منتظر داده بودند. نهایتاً اواخر سال ۱۳۹۲ اعلام شد که آزمایش دی‌ان‌ای یکی از شهدای تفحص شده نشان می‌دهد که او بهروز صبوری است.

شهید بهروز صبوری سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک‌سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به خاک سپرده شده بود و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاک‌سپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. سال ۱۳۹۲ پیکر شهید بهروز صبوری پس از سال‌ها گمنامی در آستان مقدس امامزاده حسن علیه السلام منطقه ۱۷ تهران به خاک سپرده شد.

 
شهید گمنامی که مادرش 31 سال دنبالش می‌گشت!
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
کلیپ را دیدم! واقعا هنوز که این متن را مینویسم بغض دارم! خون این شهیدان دامن گیر مسئولانی می شود که حق مردم را میخورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
خداوند رحمتش کنه. مادری داشت که 31 سال به دنبالش بود، ما چی؟ ما کی رو داریم. امام زمانی که حتی بفکر ما هم نیست؟ نوشتم تا همه بدونند که چقدر از دست امام عصرم گلایه دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
به اشک های مادرت قسمت می دهم شفاعت ما رو هم بکن برای گره گشایی کارهای مان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین