پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
شهید محمدابراهیم همت به همراه جمعی از همرزمان خود در گردان عمار، در ۱۷ اسفند سال ۶۲ در منطقه طلائیه در جریان عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمد. شهید همت که در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضای اصفهان به دنیا آمد، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ بود.ویدئویی از سخنان تکان دهنده و جالب فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درباره شهادت شهید همت را مشاهده می‌کنید.

شعار سال: شهید محمدابراهیم همت به همراه جمعی از همرزمان خود در گردان عمار، در ۱۷ اسفند سال ۶۲ در منطقه طلائیه در جریان عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمد. شهید همت که در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضای اصفهان به دنیا آمد، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ بود. وی همچنین سابقه حضور در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی را نیز داشت. عملیات خیبر یکی از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در جنگ با عراق محسوب می‌شد که حاج ابراهیم در جریان همین عملیات به شهادت رسید.

سردار سلیمانی بیان می‌دارد که هر وقت شهید همت به ذهن من می‌آید، دلم مملو از غصه می‌شود. او فرمانده لشکر پایتخت بود. اما در خیبر آنقدر رزمندگان لشکرش شهید و مجروح شدند که به گردان رسید. گردان را از طلائیه به جزیره مجنون جنوبی منتقل کرد و تبدیل به دسته شد. والله تبدیل به دسته شد یعنی قریب به ۴۰ نفر، همت با دسته ماند.

به مناسبت سالگرد شهادت شهید همت، صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ویدئویی از بیانات وی در خصوص این شهید بزرگوار را منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 2515
 

توضیحات بیشتر برای استفاده کاربردی از خبر:

محمدابراهیم همت (۱۲ فروردین ۱۳۳۴ شهررضا – ۱۷ اسفند ۱۳۶۲) معلم( معلم تاریخ) و نظامی ایرانی بود، که از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق به‌شمار آمده و فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را برعهده داشت. وی پس از انقلاب و در سال ۱۳۶۱ مدت کوتاهی را در جبهه جنگ لبنان و اسرائیل گذراند، سپس به ایران بازگشت و در جبهه‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌هایی چون؛ فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر مسئولیت‌هایی را عهده‌دار بود. او در 17 اسفند ۱۳۶۲ در جریان عملیات خیبر به شهادت رسید.
محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه دربارهٔ همت چنین می‌گوید: «ما در حقیقت چهار لشکر داشتیم که این‌ها وقتی هر جا وارد می‌شدند، هیچ خطی در مقابل شان قدرت مقاومت نداشت، حاج همت و لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، حسین خرازی و لشکر ۱۴ امام حسین، مهدی باکری و لشکر ۳۱ عاشورا، احمد کاظمی و لشکر ۸ نجف که در هر کجا وارد می‌شدند، بدون استثنا با موفقیت همراه بود.» اولین باری که در جنگ به کسی عنوان «سید الشهدا» دادند، در همین خیبر و برای حاج همت بود (جدا شدن سر از بدن و قطع شدن دست از کتف با گلوله تانک دشمن).

روايت تكان دهنده از شهادت شهيد همت +فیلم

ابراهیم همت قرار بود در قطعه ۲۴ بهشت زهرا دفن شود، ولی به اصرار خانواده در زادگاهش و در کنار امامزاده شاه رضا دفن شد. با این حال در (قطعه ۲۴ ردیف ۷۷ شماره ۵۲۴) بهشت زهرا و در کنار مصطفی چمران، عباس کریمی و رضا چراغی سنگ مزاری برای وی نصب شده‌است.
کتاب‌هایی همچون «هم‌پای صاعقه»، «ضربت متقابل»، «به روایت همت»، «ماه بالای سر بچه هاست» و «نیمه پنهان ماه» ، «شراره های خورشید» از جمله کتاب‌هایی هستند که در خصوص زندگی فردی و نظامی ابراهیم همت منتشر گردیده‌است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 17اسفند 97، کد خبر: 6858516،www.yjc.ir / سایر منابع .  

اخبار مرتبط
برچسب ها: نظامی ، شعار سال 97 ، باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سلیمانی ، AUHVSHG ، شهید محمد ابراهیم همت ، روایت تکان دهنده از شهید همت ، کلیپ سخنان سردار سلیمانی درباره شهید همت ، سالگرد شهادت شهید همت ، فرمانده نیروی قدس سپاه ، روایت تکان دهنده از شهادت شهید همت ، محل تولد شهید همت ، توصیف شهید همت توسط سردار سلیمانی ، روایت شهید همت از زبان حاج قاسم سلیمانی ، شهید همت را بهتر بشناسیم ، شهادت سید ابراهیم همت در عملیات خیبر ، چهار لشکر ایرانی که هیچ دشمنی در برابرش توان مقاومت نداشت ، مزار شهید همت در امامزاده شاه رضای شهررضا ، کتاب هم‌پای صاعقه ، کتاب ضربت متقابل ، کتاب به روایت همت ، کتاب ماه بالای سر بچه هاست ، کتاب نیمه پنهان ماه ، چرا به شهید همت سیدالشهدای جنگ می گویند ، روایت محمد ابوترابی در کتاب مردان رستگار ، پیکر شهید همت چگونه کشف شد ، کتاب شراره‌های خورشید ، همت را از روی بادگیرش شناسایی کردند ، شناسایی پیکر شهید همت از روی بادگیرش ، کجایند مردان بی ادعا ، همت ها را از دست دادیم که منت ها بمانند؟ ، همت ها شهید شدند تا نکبت ها بر جمهوری اسلامی بتازند ، کتاب های نوشته شده درباره شهید همت ، برخی از انتقادات شهید همت از روند فرماندهی جنگ توسط فرماندهان نظامی ، 17 اسفند سالگرد شهادت شهید همت ، خاطره حاج قاسم از شهید همت ، تصویر پیکر بدون سر شهید همت
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
4
سردارشفاعت مارابکن
دختر انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
2
شهادت امثال همت بسیار پرافتخار و خیلی زیباست. ما مدیون این خون ها هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
2
روحش شاد و راهش ادامه دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
2
شهید همت با ترکش گلوله تانک ( نه توپ) از زیربینی به بالای سر را از دست داد و در لحظه شهید شد. همت رفت که انقلاب خمینی حفظ شود. آیا حول عمود خیمه ولایت هستیم یا نه؟ آیا اطراف این خیمه نیاز به شناسایی نفوذی ها و منافقین احتمالی دارد یا نه؟ همان جنس آدم هایی که حتی جبهه هم بودند و دیدند اما متنبه نشدند
سیاوش درویشی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
1
باعرض سلام وخسته نباشید بسیارعالی وقشنگ وزیباست این کاراقای شهیدبزرگوارشهیداهل قلم اهل دل اهل انسانیت مردانگی بزرگواری حاج محمدابراهیم همت روحش شاد ویادش تااژینه وابدشادوگرامی باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین