پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
در مستندی به نام کارت دعوت از اولین مواجهه فرزندان و خانواده شهدای محافظ‌های حاج قاسم سلیمانی با محل شهادت آن‌ها روایت می شود. مستندی که در ما نوعی حس مذهبی و مناسکی عاشورا و مواجهه با گودال قتلگاه و داغ درد زینب و آب شدن چند روزه رقیه دردانه امام حسین را بر می انگیزاند و در کنار آن ، با تقویت احساس همدلی با خانواده شهدا و فرزندانشان، وجدان مان را منقلب می سازد. حسی که با اشک و بغض فروکش نمی کند و باید به خدا پناه برد از درد مصیبت .درد ساکت نشده ای حتی با گذشت چهار سال. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین .

شعارسال: مستند تلویزیونی «کارت دعوت» (به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اجرای موسسه رسانه‌ای بیست‌ودو) روایتی است از چهل و دو خانواده شهید مدافع حرم که به دعوت نخست وزیر عراق به آنجا سفر کرده اند، روایتی تازه از خانواده و فرزندان شهدا و اولین مواجهه با محل شهادت عزیزانشان. محل معراج و جدایی ارواح از بدن‌های مطهر و سوگند خدا به لحظه شهادت.

تعداد بازدید : 28


مستند کارت دعوت، مستندی است که در ما نوعی حس مذهبی و مناسکی عاشورا و مواجهه با گودال قتلگاه و داغ درد زینب و آب شدن چند روزه رقیه دردانه امام حسین را بر می‌انگیزاند و در کنار آن، با تقویت احساس همدلی با خانواده شهدا و فرزندان شان، وجدان مان را منقلب می‌سازد. حسی که با اشک و بغض فروکش نمی‌کند و باید به خدا پناه برد از درد مصیبت. درد ساکت نشده‌ای حتی با گذشت چهار سال. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین.

اولین مواجهه فرزندان و خانواده محافظان شهید همراه حاج قاسم با محل قتلگاه + امان از دل زینب و چه کشید دردانه چهارساله از دیدن سر پدر

روایت می‌کنند هنگامى که پیامبر (ص) شهادت امام حسین (ع) و سایر مصیبت هاى او را به دختر خود، خبر داد؛ فاطمه (ع) سخت گریه نمود و عرض کرد: پدر جان! این گرفتارى چه زمانى رخ مى دهد؟ رسول خدا فرمود: زمانى که من و تو و على در دنیا نباشیم.

آن گاه گریه فاطمه شدیدتر شد. عرض کرد: چه کسى بر حسینم گریه مى کند و به عزادارى او قیام مى نماید؟

پیامبر فرمود:

- فاطمه! زنان امتم بر زنان اهل بیتم و مردان بر مردان گریه مى کنند و در هر سال، عزادارى او را تجدید مى کنند. روز قیامت که فرا رسد، تو براى زنان شفاعت مى کنى و من براى مردان و هر که بر گرفتارى حسین گریه کند، دست او را مى گیریم و داخل بهشت مى کنیم. فاطمه جان! تمام دیده‌ها روز قیامت گریان است، مگر چشمى که بر مصیبت حسین گریه کند! آن چشم براى رسیدن به نعمت هاى بهشت خندان است!

تعداد بازدید : 9

امان از دل زینب زمانی که گفت جز زیبایی چیزی ندیدم (ما رایت الا جمیلا). یعنی توانمندی در تجلی رضا به قضا. تجلی دیگر درد را در جان دادن و آب شدن رقیه حسین جستجو باید کرد. چه حالی داشتند فرزندان شهدای محافظ شهید سلیمانی در دیدن محل معراج ارواح مطهر پدرشان.

تعداد بازدید : 9


امان از دل زینب زمانی که گفت جز زیبایی چیزی ندیدم (ما رایت الا جمیلا). یعنی توانمندی در تجلی رضا به قضا. تجلی دیگر درد را در جان دادن و آب شدن رقیه حسین جستجو باید کرد. چه حالی داشتند فرزندان شهدای محافظ شهید سلیمانی در دیدن محل معراج ارواح مطهر پدرشان.

عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین. التماس دعا..

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
1
0
سلام بر شهدا و سید شهیدان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
1
0
سلام بر شهدای چهارمین سالگشت شهید سلیمانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین