پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیروی در کنار سایر نیرو‌های مسلح زنجیره دفاعی محکمی از شمال خلیج فارس تا اقیانوس هند دربرابر هرگونه تهدید و تجاوز ایجاد کرده است.
شعار سال: امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی روز سه شنبه در آیین استقبال از شصت و نهمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به دشمنان اعلام می‌کنیم پاسخگوی هرگونه تهدیدی به آب‌های ما و منافع کشورمان خواهیم بود.

وی بااشاره به بازگشت موفقیت آمیز ناوگروه شصت و نهم اعزام ناو گروه هفتادهم به آبهای بین المللی ، ادامه داد: حضور ما در دریاها مداوم، مستمر، با اقتدار و اقتدار آفرین خواهد بود و این حضور در تداوم اجرای دستورهای فرمانده کل قواست.

وی با اشاره به بازگشت شصت و نهمین ناوگروه اطلاعاتی رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اضافه کرد: ویژگی این ناوگروه حضور ناوشکن بومی و توانمند سهند به عنوان سرفرماندهی بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ناوشکن تمام ایرانی سهند که در عرصه دریاها می‌درخشد یادگار سهندی است که آمریکایی ها ناجوانمردانه آن را هدف قرار دادند.

امیر دریادار کاویانی بیان داشت: ساخت و اجرای ماموریت توسط این ناوشکن مشت محکمی بر دهان کسانی است که مدعی‌اند ایران توان ساخت ناوشکن ندارد.

وی افزود: امروز توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراتر از ساخت ناوشکن بوده و دارای اقتداری است که می‌تواند مشت محکمی دربرابر تهدیدها به آمریکا وارد کند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دریاها حضور دارد و از ناوگان نفتی، تجاری و شیلاتی کشور حمایت می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ناوگروه هفتادم نیروی دریایی ارتش نیز در تداوم حضور مقتدرانه ایران اسلامی در عرصه دریاها به ماموریت اعزام شده و به اجرای ماموریت می‌پردازد.

فرمانده شصت و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این ناوگروه اطلاعاتی رزمی نداجا با استعداد ۲۳۷ نفر ۱۶ مرداد به ماموریت آب های آزاد و دوردست اعزام شد.

ناخدا یکم ستاد محسن رزاقی ابراز داشت: اجرای دستورهای و فرمان ابلاغی فرماندهی کل قوا، حفظ و حراست از منافع کشور در آب‌های دوردست، خنثی کردن طرح ایران هراسی، به اهتزاز درآوردن پرچم کشور در آب‌های بین المللی، تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتی کشور از جمله اهداف این ناوگروه بود.

وی اضافه کرد: ناوگروه ۶۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدت ماموریت خود هفت هزار و ۸۸۸ مایل دریایی را پیمود و ۲۰ یگان شناور و پروازی را شناسایی، ۱۷۶ فروند کشتی تجاری و نفتکش را مانیتورینگ و آمادگی خود را برای کمک به آنها در صورت نیاز اعلام کرد.

شصت و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) روز سه شنبه از ماموریت خلیج عدن به منطقه یکم امامت نداجا بازگشت.

این ناوگروه ماموریت ۶۷ روزه خود را در آب های دور دست و خلیج عدن با موفقیت به انجام رساند و به میهن بازگشت و مورد استقبال امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفت.

ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل شکن جمهوری اسلامی ایران سهند و ناولجستیکی بندرعباس می شود.

هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی شامل ناو لجستیکی لاوان و ناوشکن سبلان نیز در این روز به ماموریت حفظ و نظم و امنیت در آب‌های دوردست اعزام شد.

اعزام ناوگروه‌های نیروری دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۸ هجری شمسی و برای مقابله با دزدان دریایی سومانی و برقراری نظم و امنیت به آب های دوردست آغاز شده است.

اعزام اولین ناوگروه نداجا در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ برای مقابله با دزدان دریایی شامل ناو رزمی البرز و ناو پشتیبانی بوشهر می‌شد که به مدت ۵۸ روز به اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شدند.

این ناوگروه در مدت ۵۸ روز ماموریت موفق به رهگیری و رصد بیش از ۷۰۰ کشتی شد که ۳۶ فروند آن کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی بودند و در جریان ماموریت خود در بندر کشور جیبوتی نیز پهلو گرفت.

اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آن زمان تا کنون برای تامین نظم و امنیت به آب‌های دور دست ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 مهر  1399، کد خبر: 4956563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
اين داره خودش رو براي يك جنگ تموم عيار براي چند سال اينده اماده ميكنه و اين اصلا چيز بدي نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین