پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
رییس‌جمهور گفت: ۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی علیه ایران در یکشنبه هفته آینده در ۲۷ مهرماه رفع خواهد شد.
شعار سال: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از همه مردم متدین و فهیم و عاشق خاندان رسالت که در دوران عزاداری اربعین استاندارد‌ها را رعایت کردند و سفر به عراق برای راهپیمایی اربعین انجام نشد و عزاداریهایشان هم در چارچوب پروتکل‌ها انجام شد، سپاسگزارم.

وی از مردم خواست در ایام پایانی ماه صفر همچنان دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با بیان اینکه "ما سه امتحان بزرگ در سال‌های اخیر داشتیم"، اظهار داشت: یکی جنگ تحمیلی اقتصادی که از سال ۹۷ ادامه دارد، دیگری سیل سال ۹۸ در ۲۵ استان که آزمایش دیگری برای مردم بود و سومین مورد هم، کرونا که از پایان سال ۹۸ با آن درگیر هستیم این سه آزمایش بزرگ برای مسئولین و مردم بود و مردم ما در همه این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

روحانی با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان از ۲۷ مهر ماه، خاطرنشان کرد: درباره هفته آینده به ملت ایران این تبریک را می‌گویم که یکشنبه هفته آینده ۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی رفع خواهد شد. در ۲۷ مهر ماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم و ما ۴ سال بر سر این مسئله با آمریکا جنگیدیم و آمریکا به «این در و آن در» می‌زد تا روز ۲۷ مهرماه اتفاق نیفتد، ولی این روز اتفاق می‌افتد و این به‌علت ایستادگی مردم و تلاش مسئولین است.

وی اضافه کرد: آمریکا موفق نشد و آن‌هایی که می‌گویند "برجام برای ما چه کرده است؟ "، بدانند که این یکی از کار‌های برجام است و تحریم تسلیحاتی را برداشت. از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر کسی که می‌خواهیم بفروشیم و از هرکس هم که می‌خواهیم اسلحه بخریم، این یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید است؛ البته صبر و حوصله نیاز است تا به نکات مدنظر برسیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: البته این وسط شرّی به‌نام حاکمان جدید کاخ سفید پیدا شد؛ ببینید چه بلایی بر سر افغانستان آمده است و کاخ‌سفیدنشینان می‌گفتند "امنیت افغانستان را تأمین می‌کنیم"، و ببینید افغانستان چه شرایط بسیار خطرناکی دارد. آن‌ها ادعا می‌کردند که "به منطقه آمدیم تا داعش را از بین ببریم"، ولی مردم فداکار عراق و سوریه و عزیزان رزماندگان ما کنار آن‌ها جنگیدند و داعش را برکنار کردند.

روحانی گفت: آمریکا بگوید؛ در ۴ سال گذشته در سیاست خارجه یک پیروزی به‌دست آورده است؟ در همه کار‌ها و در برابر ملت سوریه و فلسطین شکست خورده است و موفقیت ندارد. فردی که مدیر یک جمع کوچک است هم با لحن بی‌ادبانه از آن کلمات نسبت به ملت عزیز ایران استفاده نمی‌کند. معلوم است که ملت ایران آن‌ها را عصبانی کرده و به زانو در آورده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳مهر ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com، ۲۳۶۹۲۹۶
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
من كه فكر نميكنم همچين اتفاقي واقعا بيفته! با چه حمايت جهاني ميخواد اين اتفاق براي ايران بيفته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
بهترین خبری است که ملت ایران بعد از مدت ها می‌توانستند بشنوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین