پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۶۵۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: «اقتصاد اسلامی» اقتصاد رژیم‌های سیاسی منسوب به اسلام نیست و اینگونه نمی‌باشد که به عنوان مثال، چون در ایران نظام سیاسی، اسلامی است پس اقتصاد جمهوری اسلامی هم، همان اقتصاد اسلامی است.
شعار سال: حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره برخی اظهارات در خصوص اقتصاد اسلامی گفت: از نحوه و چگونگی ورود عمده افراد محترمی که با رویکرد انکار و رد به «اقتصاد اسلامی» می‌پردازند این واقعیت استنباط می‌شود که ضرورت دارد به جای اینکه توضیح داده شود «اقتصاد اسلامی“ چه هست، اولویت دارد که برای آنان تبیین شود «اقتصاد اسلامی “ چه نیست. زیرا تا زمانی که منکران، ماهیت آنچه را که منکر آن هستند نشناسند و در نتیجه در انتشار دیدگاه‌های خودشان، به مواردی اشاره کنند که « اقتصاد اسلامی» نبوده و صرفا پنداشته‌های آنان از «اقتصاد اسلامی» است، منطقا امکان بحث و نقد عالمانه پیرامون «موضوع» مقدور نمی‌شود به این دلیل که از لوازمات اولیه محاجه علمی، اشتراک بر مفاهیم واحد از موضوع مورد بحث است.

وی افزود: براین اساس متذکر می‌شود که تحقیقا «اقتصاد اسلامی “ اقتصاد رژیم‌های سیاسی منسوب به اسلام نیست و اینگونه نمی‌باشد که به عنوان مثال چون در ایران نظام سیاسی، اسلامی است پس اقتصاد جمهوری اسلامی هم، همان اقتصاد اسلامی است.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: ساده ترین دلیل بر این حقیقت آن است که در کشور های متعددی، اقتصاد اسلامی موضوع تحقیق و تدریس و مباحثه است اما اصولا نظام سیاسی آن کشور ها، اسلامی نمی‌باشد.

سبحانی تاکید کرد: از سوی دیگر نسبت دادن اقتصاد ایران و وضعیت غم انگیز اقتصادی آن به «اقتصاد اسلامی “و انتساب بانکداری هرگز «غیر ربوی نشده آن “ به بانکداری اسلامی، تحقیقا و صرفا در یک نگرش خوش بینانه به موضوع ، حاکی از نشناختن « اقتصاد و مالیه اسلامی» است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار:  26مهر1399  ، کدخبر:  523705، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
ما هنوز در مرحله اثبات كارشناسان به يكيديگر هسيتيم و هنوز نسخه تدوين شده اي از اقتصاد اسلامي نداريم كه بخوايم ارائه بديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
ولی این هم باید درنظر بگیریم که خیلی‌ از قوانین اسلامی در جامعه ما اجرا می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین