پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اقدام عاجلی برای مدیریت پرسپولیس و استقلال، شاهد نباشیم قطعاً اقدامات نظارتی جدی تری را به کار خواهیم گرفت؛ که موضوع سوال و استیضاح وزیر هم می‌تواند بخشی از آن باشد.
شعار سال: احسان قاضی‌زاده هاشمی در پایان جلسه مدیران باشگاه پرسپولیس در مجلس، اظهار داشت: امروز یک جلسه نظارتی همچون جلسه‌ای که هفته گذشته برای باشگاه استقلال داشتیم، برگزار کردیم. جمع بندی ما هم ایجاد ثبات مدیریتی در دو باشگاه بود. تامین منابع مالی مناسب برای حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و حل مشکلات مالی این باشگاه از جمله دیگر موارد این جلسه بود.

وی ادامه داد: جلسه جدی با مدیران وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش خواهیم داشت تا بحث فروش سهام این دو باشگاه در فرابورس پیگیری شود. جلسه دیگری هم با مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری خواهیم داشت تا درمورد تقسیم درآمد تبلیغات دور زمین جمع بندی کنیم. تا دو یا سه هفته آینده این موضوعات پیگیری خواهد شد. مهلتی هم که ما به وزارت ورزش از هفته گذشته داده ایم، یک ماه است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز هم معاون وزیر ورزش در جلسه حاضر نشد. اگر اقدام عاجلی را برای مدیریت این دو باشگاه شاهد نباشیم قطعاً اقدامات نظارتی جدی تری را به کار خواهیم گرفت؛ که موضوع سوال و استیضاح وزیر هم می‌تواند بخشی از آن باشد. طرح سوال و کشاندن وزیر ورزش به صحن مجلس در دستور کار ما قرار دارد.
 
مجلس باید تصمیم سیاسی بگیرد

قاضی‌زاده هاشمی، خاطرنشان کرد: دولت هنوز یک وزیر دیگر فرصت دارد تا ترکیب خود را حفظ کند و اگر وزیر دومی استیضاح شود، تمام اعضای کابینه باید مجدداً معرفی شوند. مجلس باید تصمیم سیاسی بگیرد که در بین وزارت دولت کدام یک اولویت استیضاح است. با این حال طرح سوال و حضور وزیر در کف مجلس حداقل کاری است که انجام خواهد شد.
وی درخصوص شرایط مالی باشگاه پرسپولیس، عنوان کرد: من خودم طراح ماده قانونی حق پخش در برنامه ششم بودم. ضعف کنونی ما ضعف دولت است. درآمدی که به سازمان لیگ می‌آید متعلق به باشگاه‌ها است. باید بدانیم که این درآمد چقدر است، چون اعداد ضد و نقیضی می‌شنویم. این درآمد‌ها باید وصول شود و به باشگاه‌های ورزشی برسد. ما باید این موضوع را عملیاتی کنیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص بازگشت اصفهانیان به فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: این هم جز اخبار خیلی بدی بود که روز گذشته شنیدیم. خبر خوبی نبود و به نوعی دهن کجی به قانون است. از آذر ماه ۹۷ که قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها اجرایی شد در دو مرحله شاهد اجرای این قانون بودیم. اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد بی نظیر است و جنبه دهن کجی دارد. اساسنامه فدراسیون هنوز بلاتکلیف است.
 
اساسنامه فدراسیون فوتبال

وی با اشاره به اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: اساسنامه در یک اتفاق بی نظیر بلاتکلیف مانده است. چند ماه است که فیفا پاسخی به اساسنامه نداده است و ما این موضوع را ناشی از ارسال سینگال‌های داخل به خارج می‌دانیم. عده‌ای که باید به آن‌ها لقب چسبیده به میز داد می‌خواهند به هر قیمتی خود را در قدرت نگه دارند. حضور رئیس کمیته داوران دهن کجی به قانون است و قطعاً قطعاً زمانی که اساسنامه بیاید، برخی افراد طبق قانون جمهوری اسلامی هیچ صلاحیتی برای تداوم حضور خود ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی، درمورد افزایش قیمت بازیکنان فوتبال و فعالیت برخی از دلال‌ها در فصل نقل و انتقالات، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف نظارتی به موضوع دلالی ورود کرده اند، اما ما به صورت خاص یک پرونده درمورد فساد در فوتبال داشتیم که متعلق به دو مجلس پیش بود. برخی‌ها در جا‌های مختلف پخش بودند و با برخی از آن‌ها برخورد‌هایی صورت گرفت، اما در مرحله جدید قطعاً نیازمند تحقیق هستیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد قرارداد‌های خارجی هم ورود کرده ایم. به صورت خاص درمورد پرونده ویلموتس در حال رسیدگی است و از دستگاه‌های امنیتی خواسته ایم که در بخش خارجی به صورت خاص به ما جواب دهند. نام‌هایی مطرح شده و از اسامی توسط دستگاه‌های امنیتی تایید شده است و مجلس خواهان پاسخ سریع آن‌ها برای پیگیری است. درمورد قرارداد‌های داخلی گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور برای برخی از باشگاه‌های فولادی و صنعتی صادر شده است که در حال بررسی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸مهر ۱۳۹۹، کدخبر: etemadonline.com، ۴۳۹۹۳۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
من نميدونم اين ها اين همه ماه هست كه راي از مردم گرفتن چرا ماه هاي انتهايي به انتخابات به فكر استيضاح دارن ميفتن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین