پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۱۲۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تهیه‌کننده سینما گفت: سینمای بدنه و تجاری مثل سوپرمارکتی شیک می‌ماند که هر جنس به‌اصطلاح بنجلی را عرضه می‌کند، چون تنها دنبال کسب درآمد هستند. این فیلم‌ها آثار فرهنگی را نیز به کناری پرت می‌کنند و نمی‌گذارند دیده شوند.
شعار سال: روند فیلمسازی در ایام پرفشار و پراسترس کرونایی کشورمان هرچند به شکل حداقلی، ولی ادامه دارد و برخی فیلمسازان مشغول کار هستند تا برای ایام جشنواره فجر و یا فرصت‌های دیگر محصولات خود را آماده کنند. با این حال شرایط و هزینه ساخت فیلم در بازه کنونی دچار تحولاتی است که باعث شده خیلی‌ها نتوانند به راحتی دست به کار شوند.

بهروز رشاد، تهیه‌کننده سینما که به دنبال ساخت «بچه‌های هور» است در این رابطه به خبرنگار آنا گفت: هزینه فیلمسازی خصوصا در شرایط کرونا به طور معمول بیشتر است به‌ویژه اینکه گروه‌ها مثلا باید اقامت عوامل و بازیگران را جدا کنند یا در رعایت دستورات بهداشتی جدیت به خرج دهند.

هزینه‌ها به طور روزانه بالا می‌رود و قابل پیش‌بینی هم نیست

وی ادامه داد: البته این هزینه‌ها بیشتر برای فیلم‌هایی است که در لوکیشن‌های خاص و مناطق مختلف بومی و شهرستان‌ها ساخته می‌شود وگرنه این هزینه‌کرد برای فیلمبرداری و اقامت در سطح شهر تهران مثل قبل است.

تهیه‌کننده «قطار آن شب» با تأکید بر اینکه الان دیگر نمی‌شود به روال پیشین و برحسب بودجه معمول قبل از کرونا فیلم ساخت، گفت: همین هزینه‌های اضافی، بودجه ساخت فیلم‌ها را بالا می‌برد و کار را برای فیلمسازان دشوارتر می‌کند. ضمن اینکه هزینه‌ها نیز به طور روزانه بالا می‌رود و متأسفانه نه ثباتی در این‌باره وجود دارد و نه قابل پیش‌بینی است.

سینمای بدنه مثل سوپرمارکتی شیک هر جنس بنجلی را عرضه می‌کند

رشاد اضافه کرد: البته فیلم‌های تجاری و عمدتا بدنه سینما همچنان در این روز‌ها فیلم می‌سازند، ولی به نظرم جرأت اکران فیلم‌هایشان را ندارند، چون آن‌ها دنبال سوددهی هستند. درحالیکه فیلم‌های فرهنگی حتی درحال حاضر می‌توانند ساخته شوند و به نمایش درآیند.

وی بر اینکه سینمای بدنه متعلق به تاجران سینماست اشاره داشت و تصریح کرد: این بخش از سینما مثل سوپرمارکتی شیک می‌ماند که هر جنس به اصطلاح بنجلی را عرضه می‌کند، چون فقط دنبال سود هستند؛ در شرایط کنونی هم از اساس نمی‌توانند کسب درآمد کنند. این فیلم‌ها آثار فرهنگی را به کناری پرت می‌کنند و نمی‌گذارند دیده شوند.

برخی‌ها فقط وعده حمایت می‌دهند

این تهیه‌کننده بر اهمیت فیلم‌های فرهنگی مثل سینمای کودک و نوجوان تصریح داشت و گفت: به نظرم سینمای فرهنگی و محترم همیشه قابلیت تولید فیلم را دارند، چون در پی کسب درآمد نیستند بنابراین در شرایط سخت مثل الان نیز می‌توانند ادامه حیات دهند. همچنان که دیدید بسیاری از فیلم‌های جشنواره کودک در همین دوران کرونا ساخته شده بودند.

رشاد همچنین خاطرنشان ساخت: متأسفانه الان به اندازه سه برابر بودجه تولید یک فیلم، باید برای دستمزد سوپراستار‌ها خرج کرد که این واقعا عجیب است؛ این‌هاست که سرمایه ساخت فیلم‌ها را بالا می‌برد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه برخی مدیران مثل مدیریت فعلی بنیاد سینمایی فارابی صادقانه کار می‌کنند، اما متأسفانه برخی فقط وعده حمایت می‌دهند؛ حمایتی که در عمل به سرانجام نمی‌رسد. بپذیریم که سینمای فرهنگی مثل فیلم‌های حوزه کودک هرچند روی پای خود مانده‌اند، اما نیازمند حمایتی متفاوت با آنچه تاکنون بوده، هستند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا،تاریخ انتشار:5آبان1399،کدخبر:525507،ana.press
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
اين فرهنگ تا زماني كه در سينماي هست اين صنعت همون خاك خورده باقي ميمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
اگر اين همه پول كه در سينما داره مبادله ميشه صرف ساخت محتواي خوب ميشد الان سينما زنده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
واقعا صنعت سينما براي همين هرز رفتن سرمايه به اين روز افتاده و بايد زودتر از اين ها پيگيري لازم انجام ميشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
واقعا دارن راست ميگن اين دوستمون هرز رفتن پول ها در صنعت سينماي ايران نتونسته باعث رونق اين صنعت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
سوپر استار ها انقدر بریز و بپاش دارن که طبیعی هست دستمزد بالایی هم انتظار داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
وقتی به یک نفر این همه بها بدید بعدا نمیتونید به راحتی هم جمعش کنید اگر همه دست به دست هم بدن تا به این بازیگر ها این همه پول ندن مجبور میشن با پول کمتر کار کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
دقیقا داره درست میگه این دوست عزیزمون وقتی پول داره تو سینما هرز میره و در راستای بهتر شدن محتوای فیلم کارنمیکنه اوضاع همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
واقعا ادم حس میکنه مردم شاید نتونن ادراک کنن بعضی از مسائل رو ولی چه متبحرانه نظر میدن بعضی از دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
سوپر استار ها در ایران خیلی به سینمای ایران ضربه زدن و در این زمینه نمیتونن هیچی رو جبران کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین