پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
پیرو برگزاری هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، دکتر علی‌اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رییس شورای سیاستگذاری کنگره، در مراسم افتتاحیه برگزار شده در روز سه شنبه ششم آبان ماه، توضیحات کاملی در این خصوص ارایه نمود که توجه شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

شعار سال: دکتر علی‌اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رییس شورای سیاستگذاری کنگره علمی ترویج و آموزش کشاورزی، در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار که روز سه شنبه ششم آبان ماه  سال جاری به‌صورت مجازی در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، ضمن ارایه پیام وزیر جهادکشاورزی به مناسبت آغاز این کنگره علمی، گفت: تعامل و ارتباط مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی با انجمن علمی ترویج و آموزش و جامعه دانشگاهیان در عرصه کشاورزی، در ترسیم راه آینده آموزش و ترویج کشاورزی کشور اثربخش و مهم است.

دکتر علی اکبر مویدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این کنگره علمی در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین معاونت آموزش و ترویج کشاورزی و انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران به‌صورت مجازی برگزار شده است، افزود: 8 موضوع تخصصی ترویج با عناوین؛ 1. نظام ترویج کشاورزی، چالش‌ها، فرصت‌ها و زمینه‌های بهبود، 2. آموزش کشاورزی و توسعه منابع انسانی بخش کشاورزی، 3. توسعه پایدار روستایی و کشاورزی، 4. آموزش عالی کشاورزی پایدار، صلاحیت محور و کارآفرین، 5. توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و روستایی و بازار، 6. منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، 7. کارآفرینی و کسب و کارهای نوپای کشاورزی و 8. ماموریت‌های جدید نظام ترویج، در 14 پانل طی سه روز از طریق سامانه ویدیو کنفرانس ارایه خواهد شد.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد، هفت کنگره قبلی، توسط انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و با همکاری دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است، کنگره هشتم، اولین تجربه‌ای است که به‌صورت همکاری مشترک با بخش اجرا (موسسه آموزش و ترویج کشاورزی) برگزار می‌شود و این افتخار بسیار بزرگی است که موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی میزبان این کنگره علمی بزرگ است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه  بیش از 400 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان روبرو شده است، افزود: پس از داوری، 88 مقاله برای ارایه شفاهی در 8 محور تخصصی و همچنین 191 مقاله نیز به‌صورت پوستر  پذیرفته شده است و هم‌زمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی در خصوص موضوعات مختلف آموزش و ترویج کشاورزی نیز برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای افزایش دانش و تجربه کارشناسان و دانشجویان است.

دکتر علی‌اکبر مویدی در پایان سخنان خود گزارش کوتاهی از مهم‌ترین عملکردهای آموزش و ترویج کشاورزی در سال‌های اخیر ارایه کرد و گفت: دو پدیده مهم تدوین و اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی و همچنین ادغام معاونت ترویج و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی سابق از مهمترین اتفاقات مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی بوده است. وی افزود: در گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی مهم‌ترین مساله حضور معنادار محققان در کنار مروجان در عرصه کشاورزی است که این حضور با هدف بررسی و احصای نیازها و مشکلات بخش کشاورزی و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها است. همچنین راه‌اندازی کمیته علمی – فنی آموزش و ترویج کشاورزی اتفاق مهم دیگری است که رقم خورده است.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، تاریخ انتشار: ۸آبان ۱۳۹۹، کد خبر:988058، iate.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
خیلی خوبه که این کنگره هارو برگزار کنیم تا بتونیم فرهنگ سنتی حاکم بر کشاورزی ایران رو تغییر بدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
1
0
کمتر سایتی این همه دغدغه در حوزه کشاورزی داره که بخواد این همه از این خبر پشتیبانی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین