پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
عضو مرکز فرهنگی مولانا در قونیه و استادگروه مثنوی معنوی گفت: رشدفرهنگ نقد در جامعه باعث توسعه و جلوگیری از برخی چالش ها و آسیب هاست و مولانا پژوهی در مقابل مولانا پرستی یک ضرورت است.
شعار سال:

دکتر مجید پازوکی پنجشنبه شب در زاد روز تولد مولانا محمد بلخی و نخستین همایش بزرگداشت این شاهر و عارف نامی بزرگ ایرانی در سرسرای هلال احمر شاهرود افزود : مولانا در آثار خود بندگی را ترویج و احادیث و آیات قرآن را تبیین می کند.
این مولانا پژوه براین باور است که خداوند در قرآن بیشترین تذکر ها را به رسولان خود داده است تا بندگی را به خوبی تبیین کنند.
وی با قرائت بخشی از شعر معروف موسی و شبان تاکید کرد: بسیاری از بزرگان دینی مثنوی معنوی را بخش کوچکی از قرآن به زبان شعر می دانند.
پازوکی با بیان اینکه سالانه در آمریکا بیش از 30 میلیون نسخه از مثنوی به چایپ و فروش می رسد ، ادامه داد: این درحالی است که در سال های اخیر، فروش آثار مولانا در کشور ما به 500 نسخه فروش هم نمی رسدکه فاجعه فرهنگی بزرگی است.
وی با اشاره به بیان حضرت علی (ع) که هر فرد و جامعه ای که داشته ها و بزرگان خود را فراموش کند بیگانگان او را در می یابند ، از بی مهری به مولانا و شیخ ابوالحسن خرقانی که اعراب و ترک ها بر آنها دست گذاشته اند، انتقاد کرد.
این مولانا پژوه معتقد است که این فاجعه عظیم باعث گسست فرهنگی در جامعه شده است و جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید در برابر این مهم هوشیار باشند و فاصله گرفتن از مطالعه را ریشه مشکلات فراوان بدانند.
استاد ادبیات ابوالقاسم جلالی هم در این همایش گفت: مولوی در آثارش انسان را به جدایی از منیت راهنمایی کرده و قدرت مطلق را از آن خداوند می داند.
وی تاکید کرد: همه باید راز بندگی مطلق الهی را فراگیرند تا به لطف الهی زیباترین بندگی را انجام دهیم.
در این همایش مقالاتی در باره امام حسین در آثار مولانا توسط عبد الرضا یوسفی و نقش کلام مولانا و تاثیر آن در ارتباط توسط عماد عبادی و شعر خوانی توسط علیرضا دهقانیان ارائه شد .
پخش و اجرای کلیپ و موسیقی زنده سنتی از دیگر برنامه های نخستین همایش بزرگداشت مولانا در شاهرود بودکه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های فرهنگی هنری آن ،هلال احمر ،فرهیختگان ،هنرمندان و علاقمندان به حوزه ادبیات در این شهر برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 مهر 1395، کد مطلب:    82249601   : www irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین