پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۱۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کلانتری خواستار مطالعه دقیق و جامع بر دلایل پسروی آب دریای خزر و سناریو‌های پیش رو ناشی از اثرات این پسروی شد.
شعار سال: بمنظور اجرای مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها در رابطه با احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان، جلسه‌ای با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار و در آن بر اجرای مصوبات احیا تاکید شد.

کلانتری در این جلسه مدیریت و احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان را یکی از اولویت‌های ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها اعلام کرد و نگاه علمی و کاملا تخصصی به استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان را که به دلیل رسوب گذاری و برخی فعالیت‌های انسانی دچار اختلال شده است مورد تاکید قرار داد.

وی خواستار مطالعه دقیق و جامع بر دلایل پسروی آب دریای خزر و سناریو‌های پیش رو ناشی از اثرات این پسروی شد.

کلانتری استفاده از فناوری‌های نوین و به خصوص دانش سنجش از دور در تعیین دقیق حجم آب مخزن تالاب‌های کشور به منظور تعیین حقابه و بررسی اثرات اکولوژیکی ناشی از نوسانات آب را بسیار ارزشمند دانست و بر تولید داده‌ها در ماه‌های مختلف سال و مقایسه آن‌ها در سال‌های مختلف تاکید کرد.

همچنین بهروز ابطحی رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در این جلسه گفت: مطالعات جامع نجات خلیج گرگان از طریق مدیریت یکپارچه حوضه مربوطه را عهده دار است.

وی همچنین گزارش جامعی از نتایج مطالعات و تصمیمات لازم بر اساس نتایج آن که منطبق بر مدلسازی از اکوسیستم مربوطه بود، ارائه کرد.

همچنین در این جلسه، استفاده از فناوری‌های نوین و بهره گیری از دانش سنجش از دور برای پایش و محاسبه حجم، عمق و مساحت تالاب‌ها که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها انجام شده بود، ارائه شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرنا، تاریخ انتشار:10 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:84094264، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
دریای خزر با توجه به اینکه برای مازنی های کم سر و زبون هست داره اینطوری خیرات میشه وگرنه اگر برای ترک ها بود تا الان حجمش بیشتر هم شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
دریای خزر میتونست خیلی رویه بهتری داشته باشه اما اقا بالا سر نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین