پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
مشاور رئیس انجمن فناوری‌های بومی ایران گفت: باید بتوانیم فناوری‌های نوین وارداتی را بافرهنگ بومی ایران منطبق کنیم تا به ارتقا حس خودباوری و خوداتکایی ملی دست پیدا کنیم.

شعارسال: رضا دادگر در  نخستین کنگره ملی دانشجویی «طب سنتی و سرطان» که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت‌معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: سال 82 به همت پروفسور ایرج گودرزنیا که یکی از مفاخر استان لرستان است طرح پیشنهادی انجمن فناوری‌های بومی مطرح و با حمایت فرهنگستان علوم ایران این انجمن فعالیت رسمی خود را در سال 83 آغاز کرد.

وی بابیان اینکه انجمن فناوری‌های بومی ایران اکنون در دهه دوم فعالیت‌های خود قرار گرفته است، افزود: در دهه دوم فعالیت‌های این انجمن با یک رویکرد جدید نسبت به مفهوم فناوری گروهی تحت عنوان « برنامه امکان‌سنجی توسعه و اجرای برنامه‌های اطبا» آغاز کرده است.

مشاور رئیس انجمن فناوری‌های بومی ایران با اشاره اینکه انجمن فناوری‌های بومی ایران در دهه دوم با یک سری از مراکز ملی و بین‌المللی طرح‌هایی تهیه، اجرا و پیگیری می‌کند، عنوان کرد: با این مباحث مفهومی مخاطبان در تمامی دانشگاه‌های ایران خود را با محورهایی انجمن هم‌راستا و هم‌جهت می‌کنند.

وی ‌‌شناخت دانشگاهی فناوری‌های بومی ایران را نخستین هدف انجمن فناوری‌های بومی ایران دانست و گفت: هدف دیگر این انجمن به‌روزرسانی فناوری‌ها است چراکه ما در دوره‌ای هستیم که باید بهترین‌ها را برای خود انتخاب و برای توسعه جامعه کنونی استفاده کنیم.

دادگر با تأکید با اینکه ما باید بر‌اساس شناسایی‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم فناوری‌های نوین را به وجود بیاوریم، بیان کرد: امروزه در بحث فناوری شاهد هستیم که ازنظر فرهنگی، جغرافیایی و فضای مجازی تلاش‌های کشورهای مختلف به‌سوی کشور ما روان است پس ما باید بتوانیم فناوری‌های نوین وارداتی را بافرهنگ بومی ایران منطبق کنیم تا به ارتقا حس خودباوری و خوداتکایی ملی دست پیدا کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8مهر1395، کدخبر: 1199652: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین