پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
سخنگوی ناجا ضمن اعلام خبر ترخیص خودروهای توقیفی در هفته ناجا، آماری هم از تصادف‌ها در تعطیلات سال‌جاری، تلفات ناشی از سوء مصرف مواد وموارد مشابه ارائه کرد.

شعار سال:

سردار سعید منتظرالمهدی دیروز در دوازدهمین نشست با اصحاب رسانه گفت: 948 هزار و 925 وسیله نقلیه در نیمه اول امسال به ناوگان خودرویی کشور افزوده شده است. در مجموع 28میلیون و 935هزار و 177 وسیله نقلیه در کشور موجود است و سهم موتورسیکلت هم 10 میلیون و 853هزار است.
وی ادامه داد:سه عامل اصلی تخطی از سرعت مطمئنه با 20درصد، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم با 22درصد و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی با 39درصد بیشترین عامل تصادفات در 6 ماهه امسال است.منتظرالمهدی همچنین از افزایش 2درصدی سرقت خودرو خبر داد و گفت:خودروی پراید با کسب 71درصد، مقام اول خودروهایی را کسب کرده که سرقت شده است.وی با اشاره به سهم 39درصدی سرقت‌های مهم و 61 سرقت‌های خرد، گفت:منازل مسکونی، بیشترین فراوانی را در بین سرقت‌ها به خود اختصاص داده است.
او به افزایش 12 درصدی کیف قاپی که مقام اول را در بین سرقت‌های خرد دارد هم اشاره کرد و اینکه بخش بزرگ سرقت‌های خرد را معتادان متجاهر انجام می‌دهند.منتظرالمهدی همچنین خاطرنشان کرد که در نیمه اول امسال سرقت چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.وی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش 24درصدی نزاع و درگیری در 6 ماهه اول امسال خبرداد.
منتظرالمهدی درباره سرقت از بانک‌ها نیز اظهار کرد: سرقت ازبانک‌ها در نیمه اول امسال، 20درصد کاهش داشته است و 80درصد از 21 فقره سرقت از بانک هم منجر به کشف شد و سارقان دستگیر شدند؛ ضمن اینکه بانک‌های خصوصی هم بیشترین همکاری را در این زمینه داشته‌اند.سخنگوی ناجا به آمار قتل در کشور هم اشاره کرد و اینکه در نیمه اول امسال قتل، 10درصد کم شده است.
 ترخیص وسایل نقلیه توقیفی
منتظر المهدی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: تمام وسایل نقلیه توقیفی به استثنای خودروهایی که شکایت قضایی دارند ازچهارشنبه هفتم مهر به مدت 10 روز قابل ترخیص هستند که این ترخیص‌ها با توافق فرمانده ناجا انجام می‌شود. صاحبان خودروهای یاد شده می‌توانند طی مدت یاد شده به مراکز ترخیص خودرو در کل کشور مراجعه کنند.
 برگزاری نمایشگاه ایپاس
وی از برپایی نمایشگاه ایپاس(تجهیزات پلیس، امنیتی و ایمنی) از 26 مهر ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا 29 مهر ماه در مصلی امام خمینی(ره) دایر است و بیش از 300 کشور در این نمایشگاه محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.وی در مورد صدور گذرنامه گفت: هم‌اکنون گذرنامه حداکثر طی 72 ساعت صادر می‌شود که تلاش می‌کنیم تا این زمان به 48 ساعت برسد.منتظرالمهدی افزود: مرزهای خروج زائران برای اربعین حسینی همان مرزهای گذشته است اما احتمال دارد مرز «سومار» نیز اضافه شود که البته هنوز قطعی نیست.
 اختلاف پلیس و ثبت اسناد فعلاً حل نشده است
وی در مورد حل اختلاف بین ناجا و ثبت اسناد رسمی برای سند سبز خودرو، همچنین  پاسخ داد: این اختلاف در نشستی با حضور برخی از دوستان کانون سردفتران در نیروی انتظامی، حل نشد و قرار شد تا موضوع در سکوت رسانه‌ای باشد از سوی دیگر هر چه قانونگذار اعلام کند، ما می‌پذیریم اما برنامه ما در این زمینه کماکان ادامه دارد تا ابهامات برطرف شود.
 برنامه‌های هفته ناجا
منتظرالمهدی در ادامه در مورد برنامه‌های هفته نیروی انتظامی که با شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» از 9 مهر ماه آغاز می‌شود همچنین  توضیح داد: هفته نیروی انتظامی، روز نهم مهر ماه با دعای ندبه و با حضور کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی در سراسر کشور آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان و استان‌ها و در تهران فرمانده نیروی انتظامی قبل از خطبه نماز جمعه به ارائه گزارش می‌پردازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 مهر 1395، شماره: 6322 :    صفحه :  17

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین