پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت:جرایم در ماه مبارک رمضان 33 درصد کاهش یافته در حالیکه همه جرایم کاهش یافته است.

شعارسال: سردار سعید منتظرالمهدی درباره نرخ جرایم در ماه مبارک رمضان گفت: می‌دانیم‌که جرایم و تخلفات و کجروی‌ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. یک دسته از آن جرایم «سرقت‌ها» هستند. حداقل ده نوع سرقت داریم و از میان این ده نوع سرقت چهار نوع آنها یعنی «سرقت از بانک‌ها»، «سرقت از طلافروشی ها»، «سرقت از منازل» و «سرقت‌های خرد» به ترتیب 33، 7/57، 5 و 2 درصد کاهش داشته‌اند و در مجموع کل سرقت‌ها بیش از 3 درصد کاهش داشته است. سرقت‌ها هم به اشکال مختلفی صورت می‌گیرند که از یک منظر دیگر می‌توان آنها را به دو نوع «سرقت به عنف» یعنی خشونت‌آمیز و «تبهکارانه و غیرخشونت‌آمیز» تقسیم کرد. خوشبختانه نوع اول در این ماه 5 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نوع دیگری از جرایم، جرایم امنیتی هستند. یکی از این نوع جرایم «قتل» است. خوشبختانه میزان وقوع این جرم در ماه مبارک،33 درصد کاهش یافته است. دو نوع جرم و کژرفتاری دیگر هم داریم که یکی «شرارت» (نظیر قمه‌کشی و...) است و دیگری «نزاع و درگیری». وقوع این دو نوع جرم هم به ترتیب 19 و 5 درصد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: به طور میانگین در حوزه وقوع جرائم در ماه رمضان با کاهش 33درصدی روبه‌رو بودیم. در بحث جرایم و انحرافات و کجروی‌ها یک بحث دیگربه نام کشفیات داریم. بویژه دو گروه کشف از اهمیت بیشتری برخوردارند یکی کشف مواد مخدر و دیگری کشف الکل. کشف مواد مخدر در این ماه بیش از 9 درصد کاهش یافته وکشف الکل نیز 30درصد کاهش پیداکرده است. این در حالی است که فعالیت ماموران ما در این ماه افزایش چشمگیری یافته است واز این رو، این کاهش کشف را می‌توان به کاهش رفتار مجرمانه در این قلمرو نسبت داد.

منتظرالمهدی تاکید کرد: در قلمرو رفتار رانندگی با کاهش چشمگیری روبه‌رو بودیم؛ به گونه‌ای که در این ماه وقوع تصادف 5 درصد و آمار جان‌باختگان و مصدومان 14 درصد کاهش پیدا کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 21تیر1395، کدخبر: 196275: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین