پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از رشد ۷۰ درصدی نزاع و درگیری در استان طی چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

شعار سال: حسین عبدی صبح یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: این رشد بیانگر کاهش آستانه تحمل و افزایش خشونت بوده و انتظار می‌رود اصحاب رسانه نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

وی افزود: در جرایم فضای سایبری نیز با رشد ۹۰ درصدی در چهار ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم که بیشتر جرایم در سه محور است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان هتک حیثیت، کلاه‌برداری اینترنتی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب شهروندان سه جرم با بیشترین فراوانی در جرایم سایبری اردبیل است.

عبدی متذکر شد: در عین حال اردبیل با وجود مرزی بودن و مهمان‌پذیر بودن، کمترین میزان جرایم خشن را دارد و جزو یکی از استان‌های امن کشور است.

وی همچنین در خصوص وضعیت کشفیات مواد مخدر افزود: هر چند اردبیل به لحاظ آلودگی مواد مخدر استان پاکی است اما آلودگی وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با یادآوری رشد ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی در سال گذشته به نسبت سال ۹۴، ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال نیز با رشد 12/5 درصدی کشفیات مواجه هستیم.

عبدی تصریح کرد: این مقوله بیانگر این موضوع است که هرچند ورودی مواد داریم، فعالیت پلیس افزایش یافته است.

وی در خصوص وضعیت تصادفات رانندگی نیز تأکید کرد: در سال ۹۵ شاهد کاهش نه درصدی تلفات رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری بودیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۵، کاهش تلفات ۴۸ درصد است و در کل ۱۲۱ نفر کمتر فوت شده‌اند.

عبدی با اشاره به کاهش شیب تلفات رانندگی اردبیل افزود: در چهارماهه نخست امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تلفات تصادفات برون‌شهری ۲۷ درصد کاهش یافته و از ۵۵ نفر به ۴۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در تصادفات درون‌شهری نیز با کاهش ۵۸ درصدی تعداد تلفات از ۲۶ نفر به ۱۱ نفر کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کاهش تلفات را مرتبط با بهبود وضعیت جاده‌ها و ارتقا فرهنگ رانندگی دانست و اضافه کرد: در مجموع طی چهار ماهه نخست سال جاری با کاهش ۳۷ درصدی تعداد تلفات از ۸۱ نفر به ۵۱ نفر رسیده است.

وی با تأکید به نقش رسانه‌ها در پیشبرد برنامه‌های پلیس ادامه داد: امروز پلیس منهای رسانه فعالیت تک‌بعدی دارد.

به گفته عبدی پلیس به ارتباط و تعامل سازنده و صمیمی با رسانه معتقد است و بدون تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها امنیت مورد تأکید پلیس دست‌یافتنی نخواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 مرداد 96، کدمطلب: 4051148:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین