پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
وزیر نیرو در بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری گفت: شیرینی سازی آب دریا یکی از پروژه‌های مهم در سطح دنیا است.
شعار سال: «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری گفت: شیرینی سازی آب دریا یکی از پروژه‌های مهم در سطح دنیا است. حدود ۷۵ درصد نمک زدایی در منطقه ما صورت می‌گیرد و بیش از ۸۵۰ آب شیرین کن در منطقه خلیج فارس مشغول فعالیت اند که حدود ۲۵عدد آن آب شیرین‌های بزرگ، بالای یک صد هزار متر مکعب در شبانه روز هستند و پروژه امروز از زمره انهاست. از حدود ۶۷سال پیش در این منطقه نمک زدایی آغاز شده است و به سبب فناوری امکان اقتصادی کردن این پروژه به وجود امده است.

او ادامه داد: در دولت تدبیر و امید از چند سال گذشته کار مطالعه تامین و انتقال آب از خلیج فارس برای ۱۷استان آغاز شد و پروژه به انتها رسیده است. این ۱۷ استان در سال ۶۰میلیارد متر مکعب مصرف آب آن‌ها است و حدود ۲میلیارد متر مکعب آن در بخش صنعت است که در سال‌های بعد به بیش از سه میلیارد متر مکعب می‌رسد.
 
بخش صنعت حدود ۹۵۰ میلیون متر مکعب در سال برای آب مصرفی خود کمبود دارد

اردکانیان مطرح کرد: محاسبات نشان میدهد بخش صنعت حدود ۹۵۰ میلیون متر مکعب در سال برای آب مصرفی خود کمبود دارد و استفاده از اب دریا یکی از روش‌های تاثیر گذار است. امروز ۲۶ میلیارد متر مکعب تخصیص بدون نمک زدایی داریم به بوشهر هرمزگان و سیستان و بلوچستان که آب را در شکل شور می‌توانند در فعالیت‌ها آبزی پروری و یا خنک کردن برج‌های نیروگاه‌های حرارتی استفاده کنند. از این ۲۶ میلیارد مکتر مکعب حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب آب بدون نمک زدایی در حال بهره برداری است.

وزیر نیرو گفت:، اما برای ابی که نمک زدایی شود و شیرین شود؛ ۸میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب به مجموعه این استان‌ها تخصیص داده شده و از این رقم حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین حاصل می‌شود.

اردکانیان مطرح کرد: بخش خصوصی که بخش هدف برای سرمایه گذاری است حدود ۷۶۰میلیون متر مکعب آب شور را در اختیار دارند که پروژه امروز یکی از پروژه‌های بزرگ است که از ۴۵۰ میلیون متر مکعب تخصیص به بخش خصوصی و صنعت ۱۵۰ میلیون متر مکعب اب شیرین حاصل می‌شود و برای مصارف شرب و صنعتی در استان هرمزگان است و در استان‌های کرمان و یزد که گزارش داده خواهد شد، مشارکت بخش خصوصی بسیار تعیین کننده است. در دولت تدبیر و امید وزارت نیرو موفق شده علاوه بر بودجه عمومی دولت از منابع غیر دولتی تجهیز منابع کند.

وزیر نیرو افزود: دربخش برق ۴ میلیارد و یک صد میلیون یورو به اضافه ۲۸ هزار میلیارد تومان و در بخش آب ۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون یورو به اضافه سی و یک هزار میلیارد تومان و در مجموع؛۶میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو به اضافه ۵۹ هزار میلیارد تومان منابع تجهیزکرده ایم. قیمت تمام شده اب مثلا در سیرجان حدود دو یورو خواهد بود و حدود دو درصد هزینه‌های ترابری فولاد است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۵آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۸۲۹۶۸، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
بالاخره یه حرفی سخنی از اقای وزیر نیرو شنیدیم! اقا سلام چه خبرا؟ خوش گلدی به رسانه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین