پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۱۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
آیت‌الله حیدری در بازدید از روستا‌های شهرستان آبادان با تأکید بر اینکه مشکلات آب این مناطق باید هرچه سریعتر برطرف شود، گفت: طرح‌های بزرگی که برای انتقال آب خوزستان برای مصارف کشاورزی، صنعت و فضای سبز دیگر استان‌ها تدوین شده، غیرقانونی است و خطرات جدی برای خوزستان و کشور و حتی امنیت ملی به همراه خواهد داشت.
شعار سال: آیت االله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از روستا‌های تنگه از توابع شهرستان آبادان بازدید کرد.

آیت‌االله حیدری با حضور در روستا‌های تنگه یک، تنگه دو و تنگه سه از توابع آبادان، مشکلات آب شرب این روستا‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. در این بازدید سیدمجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، عادل حرباوی، معاون مدیرکل آبفا خوزستان، مصطفی مهران‌فر، رئیس آبفا آبادان حضور داشتند.

مسئولان آبفا و آبفا روستایی با ارائه گزارشی از وضعیت آب منطقه مشکلات آن را کیفیت پایین آب و همچنین ناپایداری آب در شبکه عنوان کردند و در بازدید از این روستا‌ها مردم از کوتاهی زمان وجود آب در شبکه گلایه داشتند در برخی نقاط این روستا‌ها آب برای زمانی کوتاهتر از دو ساعت از شبانه‌روز در لوله‌ها بود.

مسئولان آبفا قول دادند طی یک تا دو هفته آینده طرح‌های در حال اجرا را تکمیل کرده و با توجه به کدورت و شوری بالای آب رودخانه بهمنشیر، با وارد کردن روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب از طرح آب رسانی غدیر به تصفیه‌خانه منطقه مشکل کدورت و کیفیت آب را رفع و همچنین با تأمین تجهیزات تلمبه خانه و فیلتراسیون جدید در مسیر آب این روستا‌ها مشکل پایداری آب را حل کنند و به این ترتیب آب به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مردم این روستا‌ها قرارگیرد.

آیت‌االله حیدری در بازدید از این روستا‌ها با حضور در جمع مردم این سه روستا مشکلات آن‌ها را جویا شد و گفت: وضعیت موجود در شأن مردم این مناطق نیست، زیرا این‌ها بودند که در برابر رژیم بعثی متجاوز از خاک ایران اسلامی دفاع کردند و بعد از بیش از سی سال از پایان جنگ با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیرانی در کار خود موفق خواهند بود و می‌توانند به مردم خدمت درخور داشته باشند که با روحیه انقلابی و جهادی با تمام توان کار را انجام دهند. اینگونه مدیران دعای خیر مردم را به عنوان باقیات صالحات خود به همراه خواهند داشت.

حیدری بیان کرد: خوزستان با این حجم از منابع آبی چرا باید در جای جای استان مشکل آب شرب داشته باشد؟ تفکر مسئولین مرکزنشین این است که آب خوزستان اضافه است و به خلیج فارس می‌ریزد! این تفکر غلطی است؛ اولاً که این آب حق آبه خلیج فارس است و اگر به دریا نریزد آب شور دریا وارد رودخانه می‌شود و فاجعه محیط زیستی رخ می‌دهد. دوماً در تمام خوزستان از نظر آب شرب و کشاورزی مشکل وجود دارد و این آب مورد نیاز مردم این استان است. در نتیجه طرح‌های بزرگی که برای انتقال آب خوزستان برای مصارف کشاورزی، صنعت و فضای سبز دیگر استان‌ها تدوین شده، غیرقانونی است و خطرات جدی برای خوزستان و کشور و حتی امنیت ملی به همراه خواهد داشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: khouzestan.iqna، ۳۹۲۳۸۲۲
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
از وقتی روحانی اومده این طرح های انتقال اب گل کرده و به ضرر مردم شهر انتقال دهنده تموم میشه مثل مردم اصفهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
واقعا براي چي روحاني اين همه داره به خوزستان ظلم ميكنه؟ تقاص چي رو پس ميدن مردم استان؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین