پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۰۴۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
آمار متوفیان ناشی از کرونا در تهران افزایش یافت. وضعیت بحرانی شده است. نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نامه‌ای برای ستاد ملی مقابله با کرونا و برخی از مسئولین در خصوص قرنطینه کامل تهران برای ۲ تا ۳ هفته ارسال کرده‌ایم و در صورتی که دولتی‌ها پاسخ ندهند وارد فاز‌های بعدی می‌شویم.
شعار سال: چند هفته‌ای است که اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت را مطرح کردند، اما تاکنون این امر محقق نشده و موضوع توسط برخی از نهاد‌ها در حال پیگیری است. آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران بالا رفته است و وضعیت در بهشت‌زهرا هم بحرانی است، اما کارکنان بهشت‌زهرا با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

تهران؛ نیازمند تعطیلی دوهفته‌ای
 
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران معتقد است که تهران نیازمند تعطیلی کامل دوهفته‌ای است و آمار فوتی‌ها بالا رفته و باید اقدامات ویژه‌ای انجام داد. وی تأکید کرد: به‌رغم اینکه در بسیاری از کشور‌ها صحبت از موج دوم شیوع کرونا به میان آمده است، اما در کشور ما به نظر می‌رسد که وارد موج سوم شده‌ایم و متأسفانه وضع خوب نیست.

به اعتقاد رئیس شورای شهر تهران، به نظر می‌رسد عملکرد دست‌اندرکاران ستاد کرونا برای مقابله جوابگو نبوده است و نیازمند تعطیلی کامل دوهفته‌ای تهران و کلان‌شهر‌ها هستیم و در غیر این صورت از پس موج سوم برنمی‌آییم. وی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران در فصل پاییز و ایمنی سالمندان و کودکان و حتی میانسالان را به خطر می‌اندازد اشاره کرد و گفت:با توجه به شرایط سخت معیشتی، مردم از تغذیه مناسبی برخوردار نیستند. استرس دارند و این دو شرایط را برای کاهش ابتلا سخت کرده است.
 
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در آبان‌ماه همیشه طرح ترافیک در تهران تقویت می‌شد و فشار بیشتری می‌آوردیم که خودرو‌ها از خانه خارج نشوند. به نظرم الان هم باید انجام شود. از طرفی اگر فعالیت‌ها با افزایش محدودیت‌های کرونایی بخوابد، حضور مردم هم درحمل و نقل کاهش پیدا می‌کند.

اتخاذ تصمیمات فوری

با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تصمیمی برای تعطیلی تهران نگرفت، ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا جلساتی در این زمینه برگزار کرد و درنهایت در ستاد فرماندهی کرونای تهران بر لزوم تعطیلی دوهفته‌ای تهران تأکید شد و رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران هم گفت: اعضا در نشستی که داشتیم، بر اتخاذ تصمیمات فوری مانند تعطیلی دوهفته‌ای استان تهران با درنظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تأکید داشتند.

قرار بود تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت کرونای تهران انجام گیرد و تهران یا دو هفته تعطیل شود و یا راهکار‌های دیگری برای پیشگیری از کرونا صورت گیرد.
 
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این هفته جلسه‌ای دیگر برگزار می‌کنیم و درخواست‌های خود را در زمینه پیشگیری از کرونا در تهران اعلام می‌کنیم. وی با تأکید بر این موضوع که شرایط در تهران روزبه‌روز بدتر می‌شود، گفت: باید در باره تهران هر چه سریعتر تصمیم گیری کرد.

تهران باید چند هفته قرنطینه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شهر تهرا به موضوع قرنطینه کامل دو تا سه هفته‌ای تهران اشاره کرد و گفت: ما به این تصمیم رسیده‌ایم که تهران باید چند هفته قرنطینه کامل شود و راهی هم جز این موضوع وجود ندارد.

وی با تأکید بر این موضوع که ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا که متشکل از مجمع نمایندگان تهران، اعضای شورا، شهردار تهران، نیروی انتظامی، سپاه، استانداری تهران، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دانشکده‌های علوم پزشکی هستند، گفت:تصمیم گرفته‌ایم که تهران را دو تا سه هفته قرنطینه کنیم. مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم و به ارکان مختلف از ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزیر کشور و نامه‌ای هم به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زده‌ایم، البته یکی از خروجی‌های کار ما هم ممانعت از سفر‌های هفته پیش بود.

ارسال نامه قرنطینه تهران

شاکری اضافه کرد: درخواست جلسه از ستاد ملی کرونا کرده‌ایم. امروز هم نامه قرنطینه کامل تهران را ارسال کرده‌ایم و حتی تقاضای ملاقات با رئیس‌جمهور را هم دادیم. وی تأکید کرد: ما نامه‌ای هم به وزیر کشور که فرمانده قرارگاه است ارسال کرده‌ایم، امیدوارم که دولتی‌ها خودشان ورود کنند، اگر جواب ندهد وارد فاز‌های بعدی می‌شویم.

ما در مجمع نمایندگان تهران به شدت پیگیر هستیم چرا که سلامت مردم نباید به خطر بیفتد. روز به روز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور و همچنین در تهران بالا می‌رود. حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تعطیلی پایتخت تأکید می‌کند و می‌گوید که وضعیت تهران به لحاظ کرونا به سمت خطرناک شدن پیش رفته و تعطیلی ضرورت دارد. وی تأکید کرد که تجمع خانوادگی و حضور کارمندان در ادارات به شیوع کرونا دامن می‌زند.

چرا تهران بیشترین ابتلا را دارد

عضو شورای شهر تهران به آمار متوفیان ناشی از کرونا در تهران اشاره‌ای کرد و گفت: تهران جمعیت بیشتری را در خود جای داده و برخی هم قبلا برای درمان کرونا از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند و همین امر باعث افزایش آمار متوفیان ناشی از کرونا شده است.

مهاجرت معکوس بیماران از تهران

وی به مهاجرت معکوس بیماران از تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل پر بودن تخت‌های بیمارستانی و نبود ظرفیت جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا، خانواده‌های برخی بیماران نسبت به انتقال عزیزانشان به سایر شهر‌ها اقدام کرده‌اند. حجم مراجعات به بیمارستان‌ها به دلیل کرونا افزایش یافته است. علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران می‌گوید: حجم مراجعات ما به بخش‌های بیمارستانی افزایش یافته است.

برای کنترل اپیدمی و بازیابی توان و رمق تیم بهداشت و درمان، پیشنهاد ما دو تا سه هفته تعطیلی در تهران به غیر از مشاغل امدادی و حیاتی و مشاغلی مانند توزیع موادغذایی است. البته برخی از مسئولین تأکید دارند که به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌توان فعالیت‌ها در تهران را به طور کامل تعطیل کرد. پیروز حناچی شهردار تهران در این‌باره می‌گوید:‌

شرایط سخت اقتصادی اجازه تعطیلی کامل شهر را به ما نمی‌دهد، اما باید با تمهیدات اتخاذشده، از تردد‌های غیرضروری در شهر جلوگیری کنیم. شهردار تهران اضافه کرد: در شرایط حاد کرونایی هستیم. از ابتدای اسفند که کشور درگیر کروناست، در تهران وضعیت خاص را اعلام کردیم، اما در نیمه‌های فروردین به تلفات ۱۱۸ نفر رسیدیم و در نیمه اردیبهشت در تهران و کل کشور به کاهش معنی‌دار فوتی‌ها رسیدیم.

همه چیز را گردن مردم نیندازید

به گفته حناچی، اکنون با توجه به افزایش ابتلا در جهان، آمار تلفات در این کشور‌ها رو به کاهش است، در حالی که در کشور ما این آمار رو به افزایش است. وی با تأکید بر این موضوع که در این شرایط نمی‌شود همه چیز را به گردن مردم انداخت گفت: ردیابی ناقلین بسیار تأثیرگذار است. شاید تفاوت ما و کشور‌های دنیا که در این زمینه موفق باشند در این باشد.

به گفته حناچی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس به معنی سه برابر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی است که در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست. براساس این گزارش، وضعیت در تهران حاد شده است. آمار متوفیان بالا رفته است و شرایط در بهشت‌زهرای تهران هم بحرانی شده است. عده‌ای از مسئولین خواستار قرنطینه کامل تهران هستند، ولی هنوز تصمیم‌گیری در این خصوص صورت نگرفته و معلوم نیست وضعیت چه خواهد شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سلامت نیوز، تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: salamatnews.com، ۳۰۲۶۸۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
دولتی هارو چه به درد مردم عادی و کارگر جامعه اونا خودشون در امنیت هستند دیگه مردم عادی براشون مهم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
اینجور که معلوم هست و چندین هفته هم از اعلام این خبر گذشته ولی نتیجه بخش نبوده این طرح کلا اجرا نمی‌شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
بعيد ميدونم اين ها بتونن تهران رو با اين همه ظرفيت شغلي و اداري تعطيل كنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
امار فوتی ها به هزار تا برسد شاید تعطیل کنند وگرنه زیر هزار انگار انسان نیستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
بالاخره اين ها دارن اين تصميم رو عملياتي ميكنن و بايد بهشون براي اين شجاعت تبريك گفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین