پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
معاون گردشگری استان گیلان: اگر در گذشته در روز‌های تعطیل و آخر هفته بیش از ۱۲ تور غیرمجاز در استان گیلان برگزار می‌شد،   اکنون با رصد و پایش این تور‌ها و جلوگیری از برگزاری انجام برنامه‌ها و توقیف‌هایی که طی هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم تعداد برگزاری این تور‌ها بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است.  

شعار سال: این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری تورهای گروهی داده نمی‌شود به همین دلیل تورهای گروهی غیرمجاز فعال شده‌ و با بسترسازی برای معرفی و تبلیغات خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای خود مشتری دست و پا می‌کنند. هرچند در بیشتر استان‌های کشور مدیران کل میراث و گردشگری از ارائه اطلاعات تورهای غیرمجاز گردشگری که توسط نیروی انتظامی و اماکن توقیف یا شناسایی شده‌اند، سر باز می‌زنند و این امر را از حوزه وظایف خود خارج کرده‌اند اما استان گیلان به عنوان پایلوت سعی دارد با برقراری ارتباط چندسویه با سایر ارگان‌ها و نهادهایی که به نوعی در حوزه گردشگری دخیل هستند، تا حدودی برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری را ساماندهی و کنترل کند.

حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری استان گیلان) با اشاره به آنکه ساماندهی و توقیف تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری در استان گیلان را از نوروز سال جاری آغاز کرده‌ایم گفت: از زمان آغاز این طرح تاکنون رصد و توقیف تورهای غیرمجاز گردشگری را متوقف نکرده‌ایم و در این میان شاهد کاهش تعداد تورهای غیرمجاز در استان گیلان بخصوص در روزهای تعطیل بوده‌ایم.

به گفته او، اگر در گذشته در روزهای تعطیل و آخر هفته بیش از ۱۲ تور غیرمجاز در استان گیلان برگزار می‌شد،  اکنون با رصد و پایش این تورها و جلوگیری از برگزاری انجام برنامه‌ها و توقیف‌هایی که طی هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم تعداد برگزاری این تورها بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است. 

 معاون گردشگری استان گیلان درباره اینکه تاکنون با چه تعداد از تورهای غیرمجاز برخورد شده است، گفت: طی چندین ماه گذشته با ۷۲ تور غیرمجاز گردشگری برخورد شده و جلوی برگزاری آنها گرفته شده است. از این میان ۵۸ تور برای نخستین بار برگزار می‌شدند و با دریافت تذکر و اخطار و دریافت تعهد از برگزارکنندگانشان، دیگر شاهد فعالیت آنها نبودیم اما ۱۴ تور با وجود آنکه تعهد داده بودند و اخطار دریافت کرده‌بودند، مجدد درصدد برگزاری تور غیرمجاز برآمدند که به مراجع قضایی معرفی شدند. البته باتوجه به تعطیلات طولانی که طی هفته گذشته با آن روبه رو بودیم، با ۴ تور گردشگری غیرمجاز برخورد شد.

آذرپور در پاسخ به این سوال که آیا استان گیلان برنامه دیگری برای ساماندهی تورهای غیرمجاز و جلوگیری از برگزاری این تورها که عموماً پروتکل‌های بهداشتی را در شرایط شیوع ویروس کرونا رعایت نمی‌کنند، در نظر دارد یا خیر گفت: کارشناسان گردشگری استان همواره سایت‌ها و فضای مجازی را رصد می‌کنند. از آنجا که بیشتر فعالان غیرمجاز حوزه گردشگری در فضای مجازی، تبلیغات تورهای خود را از سه‌شنبه یا چهارشنبه آغاز می‌کنند تا بتوانند در روزهای پنجشنبه و جمعه این تو را برگزار کنند از این رو رصد و شناسایی آنها در اوایل هفته کار دشواری است ضمن آنکه زمان اندکی برای شناسایی و باز داشتن آنها از برگزاری تور باقی می‌ماند. وقتی کارشناسان متوجه برگزاری چنین تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری می‌شوند زمان و محل برگزاری آن را به دست می‌آورند و با نیروی انتظامی برای متوقف کردن تور اقدام می‌کنند.

او اذعان داشت: در عین حال بیشتر این تورهای غیرمجاز در فضای مجازی درصدد جمع‌آوری اعضای گروه و گردشگران برمی‌آیند، رصد، شناسایی و معرفی آنها به دستگاه قضا و دریافت نامه از دادسرا برای ارائه به پلیس فتا و اقدام برای بستن صفحاتی که در حوزه تورهای غیرمجاز تبلیغ می‌کنند، زمان‌بر است. بیش از ۸۰ درصد تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری استان گیلان شاهد هستیم در فضای مجازی فعال هستند و در شبکه‌های اجتماعی درصدد معرفی و تبلیغات تور برمی‌آیند. البته تعاملات بسیار خوبی با پلیس فتا برای شناسایی این فعالان غیرمجاز داریم. اما نمی‌توان منکر رشد قارچ‌گونه این نوع فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد؛ شاید اگر بتوانیم برای مدتی به صورت مستمر از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در فضای‌مجازی جلوگیری کنیم، شاید بتوانیم مانع از برگزاری دوره‌های غیرمجاز شویم.

آذرپور با اشاره به آن که سامانه ساتگ برای ساماندهی تورهای گردشگری به صورت پایلوت در استان گیلان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ناجا و وزارتخانه میراث و گردشگری منعقد شده با حضور بخش‌های مختلف فعال در حوزه گردشگری از هلال احمر گرفته تا اماکن و پلیس امنیت درصدد ساماندهی تورهای حوزه گردشگری برآمده‌ایم. چنانکه برگزارکنندگان تور می‌توانند با درج مشخصات خود در این سامانه و دریافت کد؛ اقدام به برگزاری تور کنند. این کد برای نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها قابل شناسایی است. البته در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع کرونا و عدم اجازه برگزاری تورهای گردشگری این سامانه هنوز فعالیت اصلی خود را آغاز نکرده است.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 19آبان1399، کدخبر:-، ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
خدا ميدونه تو دل اين تور ها داره چه بزه هايي و چه فساد هاي اخلاقي اي رخ ميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
گيلان بايد اون روي خودش رو به اين تور ها نشون بده تا كسي جرات اين كگارهارو نكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
ايمن تور ها بلاي خانمان سوز خانواده هاي مذخبي ما شدن و دليل انحراف بچه هاي دانشجو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
خیلی وضع این تورهای یکی دو روزه خرابه. دیگه حدود شرع و قانون ایران که هیچ از قوانین اروپایی هم عبور کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین