پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۲۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
قائم مقام انجمن نابینایان ایران گفت: کتابخوانی، از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و ماندگار عصر حاضر است که امروزه به سبب حضور رقبای قدرتمندی مانند رایانه، تبلت، تلویزیون و... با کم اقبالی مواجه شده است.
شعار سال:منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران با بیان اینکه، فرهنگ، یکی از ارکان اصلی جامعه و کتاب رکن اصلی فرهنگ است، گفت: قطعا اهمیت کتاب، کتابخوانی و مطالعه در هر کشور و آمار جمعیت کتابخوان و علاقه‌مند به مطالعه در جامعه، نشان دهنده پیشرفت آن کشور است.
 
وی افزود: از این رو،  برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها با موضوع کتاب می‌تواند اهمیت این محصول فرهنگی را در جامعه یا کشور بیش از پیش آشکار کند. بر این اساس، یکی از راه‌هایی که می‌تواند مردم را به سوی کتاب و مطالعه و آگاهی از اهمیت آن سوق دهد، برگزاری هفته کتاب و برنامه‌های مرتبط با آن است که اگر هدفمند و دقیق تبیین شده و کارشناسی و آسیب شناسی شده باشد، به پیشرفت مطالعه در کشور کمک خواهد کرد.
 
شادکام اضافه کرد: از آنجاکه کتاب همواره به عنوان بهترین دوست و همراه انسان معرفی شده است، امروزه با توجه به شرایط خاص کشور می‌تواند از آسیب‌های روحی و روانی جلوگیری کرده و باعث نشاط و شادابی جامعه و بهترین راهنما برای حل بسیاری از مسائل باشد. ضمن اینکه، برگزاری هفته کتاب می‌تواند باعث معرفی افراد توانمند و نخبه به جامعه باشد که این امر مهم زمینه‌ساز ایجاد درآمد و اشتغال برای دست اندرکاران این حوزه خواهد شد.
 
وی پیرامون برنامه‌هایی که به مناسبت هفته کتاب در دستور کار این انجمن قرار گرفته است، گفت: انجمن نابینایان ایران در این هفته برنامه‌های گوناگونی را در استان‌های کشور تدارک دیده است که شامل مسابقات کتابخوانی برای اعضای انجمن و معرفی کتاب در فضای مجازی می‌شود. علاوه بر این، تقدیر از اعضای فعال انجمن از دیگر اقداماتی است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه‌مندی به کتاب در دستور کار این انجمن قرار گرفته است.
 
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا ، تاریخ انتشار:  22  آبان  1399  ، کدخبر: 994676 ،www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
كتاب ركن اصلي فرهنگ هست اما وقتي مردمي داريم كه وقت كتاب خوندن ندارن چي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
درحق نابینایان محترم خیلی اجحاف شده و کتاب های کمک درسی شنیدم نذارن اصلأ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین