پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۸۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره طرح «ضمانت اجرایی مصوبات شورا»، گفت: با تصویب و اجرای این طرح سرعت پیگیری مصوبات شورا افزایش می‌یابد.
شعار سال:  به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل، در دویست  و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر که امروز 25 آبان ماه در محل شورا برگزار شد، یک فوریت طرح ضمانت اجرایی مصوبات شورا بررسی شد.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره دلیل تهیه این طرح، گفت: با دستور رئیس شورای شهر تهران،  طرحی درباره ضمانت اجرایی مصوبات شورا آماده کردیم. شهرداری به طور سنتی مصوباتی که اراده اجرایش را ندارد، به انحای مختلف آن را مشمول مرور زمان کرده و اجرا نمی‌کند.

او افزود: طرحی که کلیات آن در حال بررسی است، این امکان را به ما می‌دهد که عملا امور را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و بتوانیم این امکان را برای شورا ایجاد کنیم که سرعت پیگیری مصوباتش را افزایش دهد.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اجرای این طرح امکان نظارت بیشتر و بهتر برای شورا فراهم می‌شود.

او ادامه داد: نکته مهم درباره این طرح آن است که مسئولان اجرای مصوبات را شناسایی خواهیم کرد. ما می‌خواهیم بدانیم اگر مصوبه ای را شهرداری اجرا نکرد، مسئول مستقیم اجرای آن کدام معاونت یا مجموعه است. همزمان با آماده کردن طرح، در  سامانه جامع مصوبات بخشی را آماده کردیم و در کنار هر مصوبه روزهایی که از اجرای آن می‌گذرد را نوشتیم. گاها 600 روز اجرای مصوبات شورا به تاخیر افتاده است.

او یادآور شد: این پیشنهاد برای ممانعت از این است که شورا به نوعی مصوبه‌ای داشته باشد و شهرداری آن اجرا نکند. بعد از این مصوبه، مجازات هایی که طبق قانون تخلفات اداری برای شهرداری و کارکنان آن در نظر گرفته می‌شود را می‌توان اجرا کرد.

یک فوریت طرح با 19 رای موافق به تصویب رسید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری شورای شهر تهران ، تاریخ انتشار:  25  آبان  1399  ، کدخبر: 19593 ،www.shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
شوراي شهري ها حال و رزوشون با مردم عادي فرق داره دغدغه هايي از جنس مردم ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
براي چي بايد اين همه كند باشيد كه خودتون هم از اين ماجرا با خبر باشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
مصوبات شورا بايد خيلي خيلي بهتر از اين سرعت عملكرد داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین