پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
بررسی آمار‌های منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در نیمه نخست امسال فعالان بخش صنعت و معدن کشور ۲۱۲.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که ۳۰.۵ درصد جمع تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را شامل می‌شود.
شعارسال: از آمار‌های یاد شده، بخش صنعت و معدن پس از بخش خدمات (با سهم ۳۵.۱ درصدی) بیشترین سهم را در بین بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از نظر تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری داشته است.

همچنین در نیمه نخست امسال، بخش بازرگانی با دریافت ۱۴۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات سهم ۲۰.۳ درصدی از تسهیلات یاد شده داشته است.

برپایه این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۶۹۶.۷ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۸۲.۳ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا، پیش از این «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در چارچوب تحقق شعار سال، با هدف تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تخصیص می‏‌یابد.

وی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی است که به طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا تاریخ انتشار ۲۷ آبان ۹۹، کد خبر: ۸۴۱۱۳۰۳۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
اين امار با توجه به چيزي كه واقعا به دست مردم رسيده برابري ميكنه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
تسهیلات می دهند از اون سمت چند برابر اخذ می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین