پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۰۷۴۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
معاون وزیر صمت در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار عدم پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت جدید در ۳۰ رشته فعالیت شامل ۱۳۷۴ محصولی شد که ظرفیت تولید آن‌ها در کشور به اشباع رسیده است.
شعارسال: سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت در نامه‌ای به کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی درخواست کرد نظام بانکی اعطای وام را از صنایعی که در حال حاضر در کشور ظرفیت‌های اشباع دارند و نیازی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در آن‌ها نیست، به سمت صنایعی که دارای اولویت سرمایه گذاری هستند، معطوف کنند.

در این نامه اسامی ۳۰ رشته فعالیت بعنوان رشته فعالیت‌های اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا و ۱۳۷۴ محصول این رشته فعالیت‌ها درج و درخواست شده به جای پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در این ۳۰ رشته، سایر رشته فعالیت‌هایی که کشور در زمینه آن‌ها دارای کمبود است و مزیت سرمایه گذاری دارند، در اولویت پرداخت وام بانکی قرار بگیرند.

البته در این نامه تاکید شده: پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آن‌ها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحد‌های فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.

در این نامه که هفتم آبان ماه ارسال شده، آمده است:

با توجه به اهمیت صرف بهینه منابع جهت سرمایه گذاری‌های جدید، اولویت‌های سرمایه گذاری شامل طرح‌های جدید صنعتی و معدنی، طرح‌های نیمه تمام آماده مشارکت با واگذاری، فرصت سرمایه گذاری با رویکرد جایگزینی واردات و … شناسایی شده و از طریق زبانه فرصت‌های سرمایه گذاری در صفحه اصلی سامانه بهین یاب، برای عموم ذینفعان قابل دسترسی بوده و مرتباً به روز رسانی خواهد شد.

ضمناً چنان که استحضار دارند، به موجب سیاست‌های توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت، در سال‌های اخیر ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی زیادی در کشور ایجاد شده که علی رغم تلاش این وزارتخانه در هدایت سرمایه گذاران، در برخی از رشته فعالیت‌ها، ظرفیت‌های ایجاد شده از نیاز کشور بیشتر است و بعضاً موجب شده تا برخی واحد‌های تولیدی فعال در این رشته فعالیت‌ها، امکان فعالیت با حداکثر ظرفیت را نداشته باشند. گرچه توسعه صادرات می‌تواند رافع این مشکل باشد، اما نوع محصولات و نداشتن صرفه و پتانسیل صادراتی، کیفیت تولیدات و … از موانع عملیاتی شدن این مهم است؛ لذا فهرست فعالیت‌های اشباع که ایجاد ظرفیت جدید در آن‌ها توصیه نمی‌شود، تحت عنوان «صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا» از طریق آدرس یاد شده منتشر شده است.

خواهشمند است دستور فرمائید جهت استفاده از ظرفیت سازی‌های انجام شده و هدایت سرمایه گذاران، مراتب به بانک‌های عامل و ذینفعان اطلاع رسانی گردد.

خاطرنشان می‌شود، پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آن‌ها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحد‌های فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.
 
بانک‌ها به این۳۰ رشته وام ندهند

در نامه زرندی، عناوین ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا، به شرح جدول زیر آمده است.

 فهرست کامل ۱۳۷۴ محصول از این ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا را از اینجا می‌توانید دریافت و مشاهده کنید.

بانک‌ها به این۳۰ رشته وام ندهند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۶۶۱۲۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
همینجوری بانک ها به سختی وام می دهند این دیگه چه جور دستورالعملی است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
برای چی باید این رشته ها اصلا حمایت نشن؟ خیلی این موضوع جای تاسف داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
اي كاش كه وزارت صمت برش بيشتري در زمينه تخصيص وام ها با بانك ها داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
الان كسي كه توانايي داره براي اينكه در اين رشته ها كار كنه چي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
وقتي كار ورشته اي در كشور داره به مرز اشباعي ميرسه اصلا خوب نيست سرمايه كشور در اين زمينه هدر بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
اي كاش بانك ها در ايران شرايط خيلي بهتري داشتن الان همشون دارن ورشكسته ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
فكر نميكردم در زمينه اتانول به اشباع شدگي رسيده باشيم واقعا دممون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
مسنقیم بگن از تولید نمی‌خوان حمایت کنند چرا انقدر موضوع و سختش می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
بايد مردم رو به رشته هاي كم تقاضا سوق داد تا بتونن موفق تر هم باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
الان صاحبان اين 30 رشته در بازار كسب و كار بايد با اين اشباع شدگي چه كنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین