پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
فرآیند ثبت و تغییرات شرکت ها و موسسات تا پیش از ایجاد سامانه ی ثبت، توسط ادارات شهرستان صورت می پذیرفت که با وجود اینکه از امکانات فضای مجازی برخودار نبود لیکن الحق والانصاف از سرعت خوبی برای انجام ثبت برخوردار بود.
شعارسال: متاسفانه از هنگامیکه سامانه ثبت ایجاد شده است انتظار می رفت فرآیند ثبت سرعت چشمگیری بیابد اما نه تنها این مهم محقق نشده است عملا چرخه ثبت در عین سادگی نه تنها پیچیده شده بلکه محملی برای آزار و اذیت مردم شده است.

به عنوان مثال:

کارشناس ذیربط در اداره کل ثبت خراسان رضوی خود را موظف به بررسی کامل اسناد مربوط به ثبت نمی بیند. و با اولین اشکال ، کل مدارک عودت داده می شود و متاسفانه این چرخه ، چندین بار تکرار می شود.

امکان مراجعه حضوری برای فهم درست اشکالات وجود ندارد و چون کارشناس ذیربط مشخص نیست و هر بار کارشناسی مجزا، به مستندات رسیدگی می کند چرخه ایجاد اشکال فراوان به چشم می خورد.

بزرگترین مصیبت، مصیبت برقراری تماس با اداره کل استان است. نخست امکان اتصال وجود ندارد دوم کارشناس ذیربط وجود ندارد سوم پاسخی در کار نیست همانست که به صورت مکتوب نوشته شده است.

عدم هماهنگی بین اداره کل ثبت با اداراتی که نقش ناظر شرکت ها یا موسسات را دارا هستند(اداره کل فرهنگ و ارشاد برای موسسات فرهنگی و اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی برای شرکت های تعاونی) که متاسفانه سرگردانی بیشتری را سبب شده است .

* نظر داشت مهم:

نقش ادارات ثبت شرکت های شهرستانی به تمامی نادیده گرفته شده است در حالیکه این فرآیند نابخردانه می توانست با دادن کاربری به شهرستان ها، نه تنها از حجم کار اداره کل ثبت کاسته شود بلکه سرعت عمل بیشتری نیز سبب شود.

در خاتمه

آقای مدیرکل ثبت استان

آقای رییس ثبت شهرستان سبزوار جناب خیرخواه و همه ی قس و هذاها

اگر دغدغه روز جزا دارید و از آه مردم می ترسید کاری بکنید

و گرنه امیدواریم خدا شما را به اعمالتان و همکاران حوزه ثبت تان در اداره کل واکذارد تا از درد مردم آگاهی داشته باشید

و خداوند در کمین ستم کاران است.

درد دل یک ارباب رجوع(البته رعیت رجوع).

این متن گلایه های یکی از شرکت های سبزواری بود که چون مبتلابه بسیاری از شرکت ها و موسسات بود آورده شد امیدوار است مسوولین ذیربط پیگیری جدی داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مجله اینترنتی اسرارنامه، تاریخ انتشار: یکشنبه 4 مهر 1395، کدخبر: 14749 ، www.asrarnameh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین