پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۳۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامیگفت: علت اصلی مشکلاتی که در بحث تأمین نهاده‌های دامی وجود دارد، به ضعف دولت در تأمین منابع ارزی بازمی‌گردد.
شعار سال: علیرضا نظری با تأکید بر ضرورت حل و فصل مشکلات بخش کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی یکسری از آسیب‌ها از گذشته باقی مانده که امروز تبدیل به یک بیماری مزمن شده، کمیسیون کشاورزی مجلس در تلاش است و اراده جدی در مجلس وجود دارد که راهکاری برای حل مشکلات بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: یکی از محور‌های اصلی در این زمینه درباره محصولات پرمصرف در حوزه پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است که عملاً باید بازار از نظر نهاده‌های دامی و کشاورزی تأمین شود؛ به این معنا که بازار باید از حیث تولید مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و گوش قرمز تأمین باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در بحث تأمین نهاده‌های دامی وجود دارد، گفت: دولت امسال در زمینه تأمین منابع ارزی با مشکلاتی مواجه بود و نتوانست به اندازه سقف مورد نیاز برای تأمین نهاده‌ها، ارز دولتی تخصیص دهد.

نظری ادامه داد: آن مقداری هم که تأمین منابع ارزی بر پایه قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده، غالباً به دست تولیدکنندگان نرسیده و دولت حدود ۱۳ میلیارد دلار منبع مالی برای تأمین منابع ارزی نهاده‌های دامی اعتبار داشته، اما بعضاً می‌بینیم که تولیدکنندگان نیز یا این نهاده را دریافت نکرده‌اند یا در خوشبینانه‌ترین حالت، در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد از آن به دستشان رسیده است.

وی تأکید کرد: علت اصلی مشکلاتی که در بحث تأمین نهاده‌های دامی وجود دارد، به ضعف دولت در تأمین منابع ارزی بازمی‌گردد. همچنین یکی دیگر از مشکلات اساسی در این زمینه آن است که بخش عمده‌ای از اختیارات حوزه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از جمله سیاستگذاری‌های صادرات، واردات و تنظیم بازار به وزارت صمت، واگذار و این مسئله باعث شد که این فرآیند و زنجیره در یک مدیریت واحد قرار نگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای مثال تأمین ارز به عهده بانک مرکزی، بحث واردات تا مرز ترخیص از گمرک و انبارداری جزو حیطه اختیارات وزارت صمت شده و بخش توزیع در داخل کشور هم به بخش معاونت امور پشتیبانی و دام وزارت جهاد کشاورزی داده شده است. ما شاهد خواهیم بود که در این بخش‌ها،  زنجیره‌ها به هم وصل نبوده، باعث ایجاد حفره‌هایی شده و به راحتی برخی افراد از ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای کالا‌های مورد نیاز و پرمصرف کشور در نظر گرفته شده بود، سوءاستفاده کردند و این ارز به تولیدکنندگان نرسید.

نظری افزود: زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی به تولیدکنندگان نرسد، آنان ناچار می‌شوند که با قیمت بیشتری کالا‌های اساسی را در بازار عرضه کنند و این مسئله نارضایتی‌های مردم را به همراه داشته چرا که قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: برای حل مشکلات بخش کشاورزی، مجلس به صورت جدی به دنبال آن است اختیاراتی را که از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت داده شد، به این وزارتخانه برگرداند تا سیاست و مدیریت یکپارچه‌ای در این زمینه اعمال شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی» نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل و فصل کند، گفت: ایجاد این سامانه به معنای آن است که از ابتدای ورود کالا به داخل کشور، آن کالا در سامانه باید ثبت شود و مسیر ترخیص آن از گمرک و همچنین مسیر توزیع آن در داخل کشور تا آخرین رده که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، باید به صورت شفاف در این سامانه مشخص شده که مسیر ورود تا توزیع کالا کاملاً رصد شود.

نظری گفت: در حال حاضر متأسفانه به واسطه حفره‌هایی که در چند وزارتخانه و عدم هماهنگی‌هایی که بین آنان به‌وجود آمده، برخی رانت‌خواران و سوءاستفاده‌کنندگان عملاً میلیارد‌ها دلار از ذخایر ارزی کشور را نصیب خودشان کرده‌اند و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده که باید حل و فصل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲ آذر  ۱۳۹۹، کدخبر:۵۰۷۶۴۵۳، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
دولت تو کدوم قسمت مدیریت کم نگذاشته؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
مشکل نهاده های دامی یک مشکل بزرگ و حیاتی براشون شده برای اینکه جرات ندارن از سو مدیریت ها پرده بردارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
ضعف دولت در همه زمینه ها اشکاره و انقد گفتیم که زبونمون مو در اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اتفاقا موضوع اصلا این نیست چه گند بزرگی رو دارید لاپوشونی میکنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
برای چی همه چی رو با عنوان دولن نقد ناپذیر و غیر مطالبه ای میکنید؟ هرکی جای وزیر جهاد بود استعفا میداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
تو همه زمینه ها مشکل دولت بوده که کمبود داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
ضعف دولت در تموم زمینه ها گریبان گیر مردم و به خصوص تولیدگران گرامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
نماینده مردم خمین! شما که میدونی مشکل وزارت جهاده چرا این موضوع رو داد نمیزنی تا بگی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
دولت در تامین نهاده های دامی در ایران در این سال اخیر به شدت ضعف مشهودی داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
نهاده های دامی در ایران اصلا شرایط رو به سامانی نداشته و نداره مخصوصا با این گند اخیر وزارت جهاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
دولت در این زمینه به شدت ضعف داره و این ضعف خودباختگی در زمینه وارداته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین