پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس یازدهم نیز در خصوص سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان که به لایحه صیانت و کرامت بانوان تغییر پیدا کرده است اظهارکرد: فراکسیون زنان همواره پیگیر این موضوع بوده و برای آن در چند نوبت جلسه گذاشته است و حتی از خانم معصومه ابتکار و آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری را نیز در جلسات فراکسیون زنان دعوت شده است. در این جلسات تاکید شده که این لایحه هر چه سریع‌تر به تصویب برسد حال آن که ظاهراً این موضوع در اولویت دولت قرار ندارد و برعکس شعار‌های انتخاباتی و تبلیغاتی که دم از حمایت حقوق زنان می‌زنند، در دو دوره گذشته خبری از این لایحه نشده است.

شعارسال: پس از فراز و نشیب‌های فراوان و گذشت سال‌های متمادی از لایحه منع خشونت علیه زنان که در این مدت به لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان نیز تغییر پیدا کرد، به نظر می‌رسد این لایجه در اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت قرار نگرفته است و همه منتظر خبری از این لایحه هستند. لازم به ذکر است اصلاحات لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان از سوی رئیس کنونی قوه قضاییه تایید شده و به دولت ارجاع شده است اما در بروکراسیدولتی و دست به‌دست شدن این لایحه در کمیسیون‌ها و هیات دولت گیر کرده و به مجلس نرسیده است.

در این راستا الهام آزاد، عضو فراکسیون زنان و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم تاکید کرده بود: در جلسه‌ای که با معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده داشتیم قرار بر این شد که لایحه منع خشونت علیه زنان و تامین امنیت آنها تا آخر شهریور به مجلس ارائه شود.

الهام آزاد، نماینده مردم نائین وعضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی در خردادماه امسال نیز گفته بود که نمایندگان مجلس یازدهم از دولت درخواست کرده‌اند که این لایحه به مجلس ارسال شود تا نواقص آن رفع شده و یک طرح جامع در صحن علنی مطرح شود.

آزاد تاکید کرده بود که سال‌ها است با مشکلات و آسیب‌های بانوان در جامعه رو به رو هستیم. به نظر می‌رسد لایحه امنیت بانوان از لحاظ حقوقی دارای نقص‌های فراوانی باشد که باید پس از ارسال به مجلس، در فراکسیون بانوان برطرف شود و امید است پس از ارسال این لایحه به مجلس شورای اسلامی، طی مدت کوتاهی آن را به سرانجام برسانیم.

لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در اولویت دولت نیست

 معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس یازدهم نیز در خصوص سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان که به لایحه صیانت و کرامت بانوان تغییر پیدا کرده است اظهارکرد: فراکسیون زنان همواره پیگیر این موضوع بوده و برای آن در چند نوبت جلسه گذاشته است و حتی از خانم معصومه ابتکار و آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری را نیز در جلسات فراکسیون زنان دعوت شده است. در این جلسات تاکید شده که این لایحه هر چه سریع تر به تصویب برسد حال آن که ظاهراً این موضوع در اولویت دولت قرار ندارد و برعکس شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی که دم از حمایت حقوق زنان می‌زنند، در دو دوره گذشته خبری از این لایحه نشده است.

نمی دانیم کلمه "به زودی" دقیقاً مربوط به چه زمانی است

پاشایی بهرام در تاکید بر لزوم تصویب لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان ادامه داد: صحبت هایی در فراکسیون زنان مبنی بر لزوم سرعت در به انجام رسیدن این طرح شد، و قرار بر این شد تا این طرح باید به زودی به سرانجام برسد، حال آنکه نمی‌دانیم کلمه "به زودی" دقیقاً مربوط به چه زمانی است. در هر حال اگرچنانچه دولت این لایحه را به مجلس ارائه ندهد، نمایندگان در قالب یک طرح این موضوع را برای دفاع از حقوق زنان و حفظ کرامت آنان به زودی ارائه خواهند کرد.

 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز  ، تاریخ انتشار: 9  آذر  1399  ، کدخبر:-، gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
امنیت برای زن ها فقط یک شعار بود و در این زمینه نتونستیم دولت رو وادار به انجام کاری بکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
بنظرم امنیت زنان تو هیچ دولتی جز اولویت ها نبوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین