پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۳۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
در خوزستان سد‌های بزرگ مخزنی داریم،  علیرغم اینکه روز‌های اخیر بیش از ۳۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب دریافت کردیم و در مخازن تسکین دادیم، حدود ۹.۵ میلیارد مترمکعب حجم خالی برای پذیرش سیلاب داریم، اما این امکان به این معنا نیست که در اثر بارش‌های شدید در مناطق شهری،  مشکلات آبگرفتگی نباشد.

شعار سال: رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در گفت و گویی در رابطه با "پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی فراوان" گفت: پیش بینی های سازمان هواشناسی را که دنبال می کنیم در همکاری نزدیک حاکی از آن است که در فصل پاییز، شرایط نرمال و زیر نرمال خواهد بود. نرمال به این معنا که بارش ها به اندازه متوسط بلندمدت 50 ساله است. آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، کمی بالاتر از شرایط نرمال است، البته کمتر از بارش های سال قبل که یک سال تَر و بارش ها زیاد بود اما آمادگی لازم را فراهم کردیم. 

او ادامه داد: در خوزستان سدهای بزرگ مخزنی داریم، علیرغم اینکه روزهای اخیر بیش از 360 میلیون مترمکعب سیلاب دریافت کردیم و در مخازن تسکین دادیم، حدود 9.5 میلیارد مترمکعب حجم خالی برای پذیرش سیلاب داریم اما این امکان به این معنا نیست که در اثر بارش های شدید در مناطق شهری، مشکلات آبگرفتگی نباشد. متأسفانه در هر منطقه ای که سیستم های جمع آوری آب سطحی نباشد، این مشکلات برای شهروندان فراهم می شود. برخی مواقع به دلیل نبود سیستم جمع آوری آب های سطحی این روان آب های سطحی، وارد شبکه فاضلاب می شود و در مقابله با فاضلاب ورودی، حتی زور این حجم روان آب سطحی بیشتر می شود و فاضلاب در مناطقی بیرون می زند.

وزیر نیرو مطرح کرد: اینکه در رابطه با این مشکلات بنده بگویم بخشی مربوط به وزارت نیرو است و بخشی خیر پاسخ قانع کننده ای نیست؛ مجموعه ما چه وزارت نیرو و چه شهرداری ها که به لحاظ منابع درآمدی هم بیشتر متکی به خود مردم هستند، باید سعی کنیم، شبکه های فاضلاب را توسعه دهیم با این یکپارچه سازی آب و فاضلاب های شهری و روستایی در این مسیر، قرار می گیرد. انشاالله شهرداری ها بتوانند به ویژه در شهرهای مسطح مثل اهواز، سیستم جمع آوری آب های سطحی خود را فراهم کنند که وقتی این نعمت الهی نازل می شود، برای ما و مردم تبدیل به مشکل نشود.

او در پاسخ به این سوال که گمانه زنی های مبنی برحضور شما در انتخابات  1400 مطرح می شود آیا چنین قصدی دارید؟ گفت: به این موضوع مفصل توضیح دادم و توضیحات مکتوب من، بر روی وب سایت وزارت نیرو است. مصاحبه ای است که 21 مهرماه چاپ شده و همانجا هم، عرض کردم که برای آخرین بار به این سوال جواب می‌دهم. به این معنا که هر وقت دیگری با این سوال مواجه شدم از همکاران رسانه ای خواهش می کنم که سری به وب سایت وزارت نیرو بزنند که مصاحبه ام، پین دارد و همان بالا، ثابت مانده است.

 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنانیوز، تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
من موندم چرا اين ها نميتونن ال هاي وارد شده به استان هاي پر بارش رو ذخيره كنن انفد عقبيم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
خوزستان بايد توسط قرار گاه خاتم به طور كامل بررسي بشه و مشكلاتش رفع بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
مساله سيل در ايران هيچ وقت نتونسته به خوبي مديريت بشه خصوصا در تالش كه هر ساله مردم درگير سيل هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
وزير نيرو در ايران براي چي بايد اين همه مشكل و فساد در زير مجموعه هاش وجود داشته باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
کی باید به داد مردم سیل زده خوزستان برسه مردم دارن تلف میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین