پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
شهردار تهران با بیان اینکه با حجم تقاضا‌های انباشته شده در حوزه مناسب سازی شهر برای افراد کم توان مواجه هستیم، گفت: معتقدیم که با یک استاندارد سراسری می‌توان شهر را برای همه آماده کرد.
شعار سال: پیروز حناچی امروز در همایش روز افراد دارای معلولیت با بیان اینکه چشم انداز خوبی برای مناسب سازی شهر تهران برای استفاده همه اقشار پیش بینی کرده ایم که با قوت بیشتر آن را ادامه می‌دهیم، گفت: مناسب سازی بعد از جنگ تحمیلی تا سال‌های بعد مورد توجه قرار گرفت. به گونه‌ای که تقریبا تمامی ساختمان‌های عمومی برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب سازی شد، اما این روند ادامه پیدا نکرد.

وی با طرح این سوال که چرا روند مناسب سازی ادامه پیدا نکرد گفت: مناسب سازی هنوز نهادینه نشده و تبدیل به حرکت مستمر نشده است. چرا که به شکلی فرآیندی به آن نگاه نکردیم و ماموریت درستی برای همه اجزای این فرآیند تعریف نشد.

وی با بیان اینکه اقدامات نشان می‌دهد که ما به مبانی نظری و تئوری مناسب سازی، کمتر توجه کرده ایم، گفت: اگر توجهات لازم به مبانی و تمامی اجزای برآیند مناسب سازی صورت می‌گرفت باید در اسناد بالادستی و هم در قوانین و همچنین اقدامات تک تک سازمان‌ها و دستگاه‌ها امر مناسب سازی مورد توجه قرار می‌گرفت که نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید برای مناسب سازی، پیمانکاران خاص با نیرو‌های خاص که لزوم مناسب سازی و اهداف آن را به خوبی درک می‌کنند انتخاب شوند، گفت: اگر پیمانکاران درست و آشنا به مسائل مناسب سازی به کار گرفته شوند دیگر شاهد آن نیستیم که در مسیر مناسب سازی شده پیاده روی، یک تیر چراغ برق ساخته شود که به دستاویزی برای طنز تبدیل شود.

حناچی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران شعار تهران شهری برای همه را سر دادیم و معتقدیم که ما در تهران به مانند یک خانواده هستیم و باید برای همه اعضای خانواده فضا را مناسب کنیم گفت: حالا مسئولیت خانواده تهران برای مدتی به ما سپرده شده است و باید بتوانیم که این شهر را برای حضور همه افراد آماده کنیم. هر چند که در سال‌های اخیر به این موضوع مناسب سازی معابر بی توجهی شده و با یک تقاضای انباشته شده، مواجه هستیم و نمی‌توان یکساله به همه این تقاضا‌ها پاسخ داد و ایرادات را حذف کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان همه حوزه‌های شهرداری تهران برای مناسب سازی شهر ایجاد شده گفت: نماینده جامعه معلولان انتقاد داشتند که مسیر‌های مناسب سازی شده درست و اصولی نیست و این ایراد وارد است و باید با بالا بردن کیفیت مصالح، مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین در خصوص تقاضای افزایش ناوگان حمل و نقل ویژه معلولان در اتوبوسرانی گفت: ما برای افزایش وسایل نقلیه عمومی ویژه معلولان اعتباری را در نظر گرفتیم و دو بار مناقصه برگزار کردیم، اما به دلیل نوسان قیمت خودرو کسی شرکت نکرد. هر چند که ما یک قرارداد تولید مینی بوس با ایران خودرو داریم و موضوع مناسب سازی مینی بوس‌ها برای معلولان را با ایران خودرو دنبال می‌کنیم و این شرکت باید تغییراتی را در طراحی مینی بوس‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم برای نابینایان از دستگاه‌های صوتی اعلام شرایط در چهارراه‌های مهم استفاده کنیم و این موضوع دنبال می‌شود گفت: معتقدیم که باید با یک استاندارد سراسری، کل شهر و اجزای آن برای حضور افراد کم توان و معلول آماده شود و این مهم پیگیری خواهد شد.

با حضور شهردار تهران و جمعی از معاونین وی ضمن رونمایی از اپلیکیشن رایا که محل‌های مناسب سازی شده را به اطلاع افراد کم توان می‌رساند، از چند پروژه شهری مناسب سازی شده نیز بهره برداری شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۰۹۱۹۱۴۹۶۷، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
انقد اوضاع بهم ریخته هست که حس میکنم دولت کوشی برای شنیدن این مشکلات نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین