پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از خسارت قابل توجه سیل به قلعه تاریخی فیروز آباد خبر داد و اظهار کرد: این قلعه که از زیباترین قلاع استان نیز به شمار می‌رود، متاسفانه در سیلاب روز گذشته ویران شد.  

شعار سال: سیدمصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از خسارت قابل توجه سیل به قلعه تاریخی فیروز آباد خبر داد و اظهار کرد: این قلعه که از زیباترین قلاع استان نیز به شمار می‌رود، متاسفانه در سیلاب روز گذشته ویران شد. 

وی در مورد علت تخریب این قلعه نیز تصریح کرد: دو سد خاکی بالادست روستا که در جریان بارندگی‌ها پر شده بودند، تخریب و وارد روستا فیروزآباد شدند و ورود سیل به روستا موجب ریزش بخش قابل توجهی از قلعه فیروزآباد و خسارت بسیار زیاد به این سازه تاریخی شده است. 


مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان این که از مسببان این رخداد شکایت شده است، گفت‌: به سرعت برای مرمت این سازه با مصالح موجود و کمک‌های جهادی باید اقدام کنیم. 

فاطمی افزود: متاسفانه این قلعه مسکونی که سال‌های گذشته مرمت شده بود، به علت بارندگی تخریب شده است. 

وی در مورد دیگر خسارت‌های وارد شده ناشی از بارندگی اخیر نیز اظهار کرد: علاوه بر قلعه تاریخی ابرکوه و بخشی از قلعه تاریخی خرانق، چند خانه شخصی در بافت تاریخی یزد و بخشی از بازار خان نیز تاکنون خسارت دیده است. 

این مسئول با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده امسال تاکنون نسبت به سال گذشته کمتر بوده است، در مورد عمده علت خسارت‌های امسال در باران، خاطرنشان کرد: با باز شدن مسیر ناودان‌ها می‌توان یک بنا تاریخی را نجات داد و از تخریب آن جلوگیری کرد که متاسفانه بناهایی مثل قلعه خرانق با وجود پایش ابتدا پاییز ناودان‌ها توسط میراث، مجددا مسدود شده بود.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:-، eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین