پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هشت هزار و ۶۰۰ روستا و ۴۵۰ شهر کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارند که اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
شعار سال: مسعود منصور شبانگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: هفت هزار و ۳۰۰ سیلاب طی ۲۰ سال اخیر رخ داده که هر کدام به طور متوسط ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به مناطق وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کشور اکنون شرایط خاصی دارد اظهار داشت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین ۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد.  

منصور با اشاره به اهداف سفر به کرمان تصریح کرد: زارعت چوب می‌تواند به عنوان روش جایگزین و تامین نیاز کشور عمل کند و در این راستا انگیزه اقتصادی نیز وجود دارد.

 وی گفت: به ازای هر هکتار ۷.۸ میلیون تومان تسهیلات به زراعت چوب پرداخت می‌شود لذا در این زمینه با صنایع چوب هماهنگی شده که قرارداد داشته و خرید تضمینی تدریجی از آن‌ها داشته باشند.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال جهش ۳۰ هزار هکتاری را هدف گذاری کردیم که ۷۰۰ هکتار از این مقدار در استان کرمان قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال سه استان برای اولین بار از پساب و آب‌های غیرمتعارف برای آبیاری و زراعت استفاده کردند لذا‌ می‌طلبد مساعدت استان کرمان را نیز در این زمینه داشته باشیم.

منصور به کشت‌های جایگزین و کم نیاز به آب اشاره کرد و افزود: کشت گردو، گل محمدی بادام و بنه و ایجاد صنایع جانبی،  بسته بندی و فراوری به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

وی اظهار داشت: بزرگترین پایگاه اطفا حریق جنوب‌شرق کشور تا اوایل خرداد ماه سال آینده در شهرستان رابر از توابع کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۱۴۱۷۲۰، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
سیلاب در ایران هر ساله خرابی های زیادی با خودش به همراه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
خطر سیلاب هر ساله در ایران عزیزمون وجود داره و کسی هم به داد مردم عزیز و نجیب ایران نمیرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین