پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
مینو محرز با اشاره به احتمال ایجاد بیماری‌های گوارشی در مناطق سیل‌زده گفت: در این مناطق افراد حتی‌الامکان باید در مصرف آب‌های آشامیدنی توجه کنند. آن‌ها قبل از مصرف آب را جوشانده و در یخچال سرد کرده و مصرف کنند.
شعار سال: شاهد بروز سیلاب در شهر‌های جنوبی کشور هستیم. سیلاب‌ها در حالی بروز کرده که با پاندمی کرونا در کشور مواجهیم، اما تنها نگرانی ما کرونا در مناطق سیلابی نیست. روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفته است که «با فرونشست آب در استان‌های جنوبی کشور نگران آب فاضلاب و ورود باکتری به منازل هستیم که باید به شدت مراقب بیماری‌های روده‌ای در جنوب کشور بود.» در این شرایط کم و کیف مهار بیماری‌های گوارشی در کشور نیازمند اطلاع‌رسانی است.

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد مقابله با کرونا درباره روند مهار بیماری‌های گوارشی در مناطق سیل‌زده به خبرنگار برنا گفت: افراد در مناطق سیل‌زده باید پروتکل‌های بهداشتی (زدن ماسک، شست‌وشو مناسب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی) را برای مصونیت در برابر کرونا رعایت کنند تا از شر این بیماری در امان باشند.

او با اشاره به برخی بیماری‌های گوارشی در مناطق سیل‌زده افزود: در این مناطق افراد حتی‌الامکان باید در مصرف آب‌های آشامیدنی توجه کنند. آن‌ها قبل از مصرف آب را جوشانده و در یخچال سرد کرده و به این شکل مصرف کنند.

محرز ادامه داد: اغلب در این مناطق افراد میوه‌های پوست کنده استفاده و قبل از مصرف آن را شست‌وشو داده و ضدعفونی کنند. مصرف میوه پوست کنده روند ابتلا به بیماری گوارشی را در این مناطق کاهش می‌دهد.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی مصرف غذا‌ها و سبزیجات پخته نمی‌توانند در ابتلا به بیماری‌های گوارشی تاثیرگذار باشند.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه چاه‌های آب و چاه‌های فاضلاب در کشور ما نزدیک یکدیگر هستند و هر سیل باعث سرریز شدن فاضلاب و ترکیب با آب لوله کشی می‌شود، بیان کرد: بهترین کار در این شرایط جوشاندن آب لوله کشی و مصرف آن است. درضمن اگر افراد از سلامت آب‌های آشامیدنی داخل بطری (آب‌های معدنی) اطمینان دارند نیازی به این اقدامات نیست.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا،تاریخ انتشار:18آذر1399،کدخبر: 1099852،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
این مردم سیل زده خانه و کاشانه ندارند که بخواهند اب بجوشانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
الان این موضوعات رو چطوری رومون میشه به سیل زده های هر ساله بگیم؟ این بود مملکتی که قولش رو داده بودیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین