پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
سازمان هواشناسی از برودت هوا و کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور خبر داده و به تبع آن مصرف گاز رشد فزاینده‌ای خواهد داشت و این درحالیست که هر ساله در این برهه اولین مراکزی که با قطعی گاز جهت تامین مصارف خانگی مواجه میشوند شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه و ماهشهر هستند.
شعار سال: هر‌چند که طی سال‌های اخیر با بهره برداری از فاز‌های پارس جنوبی تولید گاز رشد مناسبی داشته، اما با شروع فصل سرما، صنعت پتروشیمی همواره در معرض قطعی گاز قرار گرفته است! صنعتی که با توجه به افت محسوس صادرات نفت ایران و بدنبال آن کاهش ارز آوری، این صنعت پتروشیمی بوده که توانسته بخش قابل توجهی از نیاز‌های ارزی کشور را در این شرایط سخت تحریمی تامین نماید.

با توجه به اینکه حجم گاز مصرفی یا بعبارتی خوراک پتروشیمی‌های کشور حدود ۷ درصد از تولید گاز را شامل می شود، با کمی صرفه جویی و کاهش ۵درصدی مصرف در بخش خانگی و ادارات دولتی می‌توان مانع قطعی خوراک پتروشیمی‌ها شد چرا که با قطعی احتمالی خوراک پتروشیمی‌های عسلویه، زیان و عدم النفع زیادی نصیب صنعت پتروشیمی کشور می شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفت ما، تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۰۹۳۵، naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
همين يكي رو كم داشتيم كه تو اين اوضاع اقتصادي گاز عسلويه هم قطع بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین