پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
اینبار قطع گاز پتروشیمی‌ها گریبان کشاورزان را گرفته و آنطور که مسوولان تاکید می‌کنند تولید کود اوره با اختلال شدید مواجه شده است.

شعار سالبسیاری از استان‌ها کود اوره را سهمیه بندی کرده اند اما برای تامین همین میزان سهمیه نیز با مشکلاتی مواجهند تا جاییکه برخی از استانداری‌ها برای چاره اندیشی دراین خصوص در نامه ای به وزیرنفت خواستار رسیدگی به این امر و البته نگاهی ویژه به استان خود شده اند.
یکی ازاین استان‌ها که در حال حاضر با مشکلات زیادی دراین خصوص مواجه شده استان گلستان است که البته مسوولان استانداری آن در تلاش برای جلب توجه نفت و همکاری بیشتر با استان خود هستند. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند قطع گاز پتروشیمی‌ها علاوه بر لطمه بر سوددهی این صنعت در حال حاضر زیان بسیاری را به دیگر صنایع تحمیل کرده است. با اینحال همچنان کشور شاهد قطع گاز پتروشیمی‌ها به دلیل تامین نیاز داخلی در روزهای پایانی زمستان است.
زمستانی که بازهم هواشناسی بر ایجاد موج جدید سرما از امروز تاکید دارد و باید دید چند روز آینده این سرما چه اختلال‌هایی را ناشی از قطع گاز و یا افت فشار آن رقم خواهد زد.اما در خصوص کود اوره نیز کشاورزان بسیار گلایمندند و چاره ای جزء صبر در مقابل ناکارآمدی مسوولان نفتی و گازی کشور ندارند. مسوولانی که از ابتدای زمستان بارها بر عدم قطع گاز و گذراندن زمستانی آرام تاکید کرده اند.
والبته مهمتراز آن تاکید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر عدم قطع گاز پتروشیمی‌ها در زمستان امسال بود که شاید باید آرزو می‌کردیم محمدی هیچ وقت چنین وعده ای نمی‌داد چراکه پس ازاین وعده پتروشیمی‌ها قطع خوراک بی سابقه ای را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کردند!
دراین بین باید گفت که وزارت نفت باید هر چه زودتر به فکر تدبیری برای این ناکارآمدی خود باشد چراکه فراتر از هر لطمه ای به صنایع داخلی در شرایطی که کشور نیاز به ارزآوری دارد قطع گاز پتروشیمی‌ها و قطع احتمالی صادرات می‌تواند دراین روند اختلال غیرقابل انکاری ایجاد کند که قطعا عواقب آن در روزهای ابتدایی سال آِینده نمود عینی خواهد داشت!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ 27 بهمن 98، کد خبر: 27818،  www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین