پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
براساس اظهارات عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار برای شهر روایت و خاطره گویی بوده و به گفته وی شهری موفق است که رویا داشته باشد.
شعار سال: احمد مسجد جامعی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: در ابتدا یادی می‌کنم از آقای هاشمی رفسنجانی که نخستین جشنواره به همت ایشان انجام شد، در آن سال‌ها پژوهش خیلی جدی نبود و این پیشنهاد از وزارت ارشاد هم مطرح شد.

وی ادامه داد: از آقای حناچی تشکر می‌کنم که پژوهش را جدی تلقی می‌کند و خودشان هم در این زمینه تلاش و پشتیبانی می‌کنند.

 مسجد جامعی با اشاره به لزوم نگاه زیباشناسی به شهر تهران بیان کرد:  شهر از این نگاه یک اثر هنری است که رویا و خاطره و آرمان دارد.   شهری موفق است که رویا داشته باشد قصه و قصه گو و خاطره داشته باشد و من از این نگاه اقتصاد خاطره را مطرح می‌کنم.

وی یادآور شد: باید دنبال درآمد‌های پایدار شهری باشیم، باید توجه کنیم که یکی  از راه‌های کسب درآمد برای شهر روایت و خاطره است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پایداری شهر تهران به پایداری فرهنگ ایران است. در زمانی که در ایران بی دولتی حاکم بوده است ما فرهنگ ایران را داشتیم و این منشاء پایداری بوده است و منشاء این پایداری را باید بررسی کرد.

وی با بیان این که هیچ پدیده شهری برای آینده نیست که گذشته نداشته باشد در غیر اینصورت نمی‌ماند، گفت: آینده در گرو برقراری ارتباط با گذشته است که باید آن را بسط داد. نکته دیگر این است که راهی برای موفقیت نیست جز آن که به جزئیات توجه کنیم.

احمد مسجد جامعی افزود: تهران را از بالای کوه پوشیده در گرد و غبار می‌بینیم، اما وقتی به کوچه‌ها وارد می‌شویم و روددره‌های تهران می‌شویم، می‌بینیم که با آن‌ها نیز بد رفتاری شده است.

وی ادامه داد: خاطره شهر نیاز به بازخوانی و روایت دارد و این امر  نیاز به شناخت شهر دارد، و این در حالی است که  ما تهران را نمی‌شناسیم. وقتی به گذشته تهران مراجعه کنیم می‌بینیم که تهران مشکل آب دارد و این مشکل جدی است، تهران آب اطراف تهران را می‌بلعد و مدیریت مصرف آب هم خیلی مهم است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران یادآور شد: در این زمینه من در جلسات شورای شهر تذکر دادم که آب زلالی که از برف‌های کوه‌های بلند می‌آید در مسیر آلوده می‌شود و می‌توان آلودگی آن را کنترل کرد. اگر این مشکل را بپذیریم طراحی فضای سبز و بازچرخانی آب به نوعی دیگر انجام خواهد پذیرفت.

وی در پایان بیان کرد: ما باید به پژوهش‌های آینده نگر بیشتر بپردازیم و بدانیم که این در گرو شناخت گذشته است و برای رسیدن به راهکار‌ها چاره‌ای نداریم جز این که به جزئیات توجه کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۹۹۷۳، shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
اين ها دارن از كدوم رويا حرف ميزنن؟ يه مصاحبه كوتاه از مردم نشون ميده كه همه دلشون مرگ ميخواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین