پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۱۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
با حضور مسئولان استان اردبیل بزرگ‌ترین سازه ماکارونی دست‌ساز دنیا در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رونمایی شد.
شعارسال: این سازه به طول ۱۲ متر و ۶۰ سانتی‌متر و به وزن ۱۲۱ کیلوگرم بزرگ‌ترین سازه ماکارونی است که توانسته رکوردهای پیش از خود را زمین بزند.

به گفته مجری طرح در تولید این سازه از ۴۸۰ بسته ماکارونی و ۲۹۵ عدد چسب استفاده شده است.

جواد جوان محمدی از مشارکت ۲۵ دانشجوی رشته معماری در ساخت این سازه خبر داد و گفت کل سازندگان به غیر از مجریان و مشاوران ۱۱ نفر دانشجوی دختر و مابقی پسر هستند.

وی با تأکید به اینکه سازه‌های ماکارونی ۱۵ سال است در کشور ایران سابقه ساخت به خود گرفته است، تصریح کرد: مرتفع‌ترین سازه‌ای که تاکنون احداث شده هشت متر و ۲۰۰ سانتی‌متر طول دارد.

جوان محمدی با تأکید به توانمندی دانشجویان و اساتید استان اردبیل اضافه کرد: این سازه در طول مدت ۵۰ روز به شکل برج میلاد یعنی نماد کشور ایران احداث شده و تقدیم شهدای مدافع حرم می‌شود.

در مراسم رونمایی از این سازه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز توانمندی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان را ستودنی توصیف کرد و گفت: علاوه بر این سازه احداث شده نماد کار موفق تیمی در بین دانشجویان است.

علی شامل با تأکید به اینکه مراحل اولیه ثبت این سازه در ایران رکورد و در ادامه گینس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت ادامه داد: به دلیل استعداد درخور دانشجویان این استان تمامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی با نتایج مثبت همراه است.

وی همچنین به ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات پژوهشی و علمی تأکید کرد و افزود: مبالغ پژوهشی اختصاصی به دانشجویان به واقع اندک است در حالی که اقداماتی از این دست نشان می‌دهد دانشجویان کشور تا چه میزان مستحق حمایت هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری فرهنگ، تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1395 ، کدخبر: 235015، www.farhangnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
تمرکز بر ابعاد علمی چنین کارهایی خیلی اهمیت داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین