پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
هک‌ها علیه نهاد‌های آمریکایی نه تنها متوقف نشده، بلکه بیشتر نیز شده است. دقایقی پس از انتشار بیانیه دولت آمریکا مبنی بر دامنه‌دار بودن حملات هکری، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده در بیانیه‌ای گفت دولت او برای هرکس که مسوول این حملات باشد، هزینه‌های قابل توجهی در نظر خواهد گرفت. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور مستقر در این باره سکوت کرده است.

شعار سال: به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مقامات فدرالی در یک هشدار فوری و جدی گفتند که نیروهای اطلاعاتی آمریکا اعتقاد دارند این حملات هکری با حمایت کرملین صورت می‌گیرد، چرا که ابزارهایی که مورد استفاده هکرها است، وسیع‌تر از حملات پیشین است و حتما باید یک حمایت دولتی داشته باشند.  تاکنون گفته شده است که وزارت خزانه‌داری، پنتاگون، وزارت امنیت داخلی آمریکا و لابراتوارهای هسته‌ای این کشور مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند. مقام‌های فدرالی آمریکا می‌گویند که هنوز نمی‌توان میزان خسارت و اطلاعات دزدیده شده را تخمین زد.
 
سازمان امنیت سایبری و تاسیسات زیربنایی آمریکا گفت که خنثی کردن این حمله بسیار پیچیده خواهد بود. در این بیانیه آمده است که یک عملیات بزرگ هک سیستم‌های کامپیوتری این هفته کشف شد که خطر جدی را متوجه دولت، زیرساخت‌های حیاتی و بخش خصوصی آمریکا می‌کند. این حملات در حالی صورت می‌گیرد که دقایقی پس از اطلاعیه فدرالی بایدن آن حملات را محکوم کرد و گفت که مسوول این حملات را تنبیه و مجازات خواهد کرد اما دونالد ترامپ هنوز نسبت به این بیانیه واکنش نشان نداده است.  بایدن گفت: «ما باید در درجه اول رقیبان خود را از دست زدن به حملات قابل توجه سایبری منصرف و عملیات آنها را مختل کنیم. از جمله می‌توانیم با اعمال هزینه‌ای سنگین بر مسببان این حملات شرورانه چنین کنیم، کاری که باید با کمک متحدان و شرکایمان انجام دهیم.»
 
سازمان امنیت سایبری و تاسیسات زیربنایی آمریکا گفت عاملان این حمله با استفاده از نرم افزار مدیریت شبکه که شرکت فناوری انفورماتیک سولار ویندز در تگزاس تولید کرده، موفق به نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری این سازمان‌ها شدند. هزاران مشتری این شرکت نسخه روزآمد نرم افزار این شرکت را که حاوی منفذی بود که به هکرها اجازه رسوخ می‌داد، پیاده کرده بودند. در پی این هک از همه سازمان‌های دولتی فدرال درخواست شده سولار ویندز را از سرورهای خود پاک کنند. سازمان امنیت سایبری و تاسیسات زیربنایی آمریکا در بیانیه روز پنج‌شنبه خود گفت که درحال تحقیق درباره شواهدی از دسترسی به شبکه‌های کشور به شیوه‌هایی غیر از سولارویندز است.
 
سازمان امنیت سایبری و تاسیسات زیربنایی آمریکا و اف‌بی‌آی هیچ یک به‌طور علنی نگفته‌اند چه گروه یا کشوری را مسوول این حملات می‌دانند، اما شرکت‌های امنیتی و مقام‌های آمریکایی که با رسانه‌ها در این کشور صحبت کرده‌اند به نقش روسیه اشاره می‌کنند. سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت که روسیه در قلمرو سایبری دست به عملیات تهاجمی نمی‌زند. با این حال سازمان امنیت سایبری و تاسیسات زیربنایی آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌اش تاکید کرد که سازمان‌های دولتی، زیرساخت‌های حیاتی و بخش خصوصی هدف حمله یک بازیگر پیشرفته با تهدید دائمی قرار گرفته، حملاتی که گفته می‌شود حداقل از ماه مارس ۲۰۲۰ شروع شده است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار: 29  آذر  1399  ، کدخبر: 3722329، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
شما حتی نمیتونید این مسئول رو پیدا بکنید که از الان به فکر مجازات کردنش افتادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین