پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
رژیم اسرائیل با تمام توان رسانه‌ای خود در تلاش است تا از حجم ضربه سنگینی که به ساختار پدافند سایبری‌اش وارد شده بکاهد. این در حالی است که تا لحظه تهیه این خبر صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه شخص یا گروهی عامل اصلی این اقدام بوده و هدف اصلی از این حمله چیست.
شعار سال: رژیم اسرائیل با تمام توان رسانه‌ای خود در تلاش است تا از حجم ضربه سنگینی که به ساختار پدافند سایبری‌اش وارد شده بکاهد. این در حالی است که تا لحظه تهیه این خبر صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه شخص یا گروهی عامل اصلی این اقدام بوده و هدف اصلی از این حمله چیست.

با اینکه ساختار بیمه‌ای اسرائیل هدف تهاجم سایبری بزرگی قرار گرفت، رسانه‌های عبری‌زبان می‌کوشند تا پرداختن به این مساله را به حداقل ممکن برسانند.

بر اساس اعترافات منتشرشده، هکر‌ها موفق شدند به سرور‌های شرکت بیمه «شیربیت» رخنه کرده و تمامی اطلاعات موجود در آن از جمله سوابق تمامی کارمندان و مشتریانش را تخلیه کنند.

در مورد اهمیت این شرکت بیمه همین بس که برنده مناقصه بیمه تمامی کارمندان ساختار دولتی اسرائیل بود و به بیانی روشن‌تر، تمامی کارمندان و شاغلان در بخش دولتی اسرائیل سوابقی اعم از اوراق هویت، شماره تلفن و... در این شرکت دارند.

از نکات قابل توجه افشا شدن این مساله بعد از تکمیل کار هکر‌ها در تخلیه سرور‌ها بود؛ بر اساس اعتراف رسانه‌های اسرائیلی، هکر‌ها سه روز کامل مشغول انتقال دیتا‌های موجود در سرور‌های این شرکت بودند و بعد از پایان کار خود، خبر هک شدن به اطلاع مسئولان این شرکت رساندند.

کارشناسان امنیت شبکه به رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند، از نوع عملکرد هکر‌ها و نحوه رفتارشان در باج‌گیری مشخص می‌شود که یک گروه ساده هکری یا حتی یک گروه هکری نبوده‌اند بلکه یک دولت پشت آن‌ها ایستاده است.

از نکات جالب دیگر درخواست یک میلیون دلاری هکر‌ها برای بازگرداندن اطلاعات کاربران و کارمندان شرکت بود؛ رقمی نه‌چندان زیاد، زیرا به گفته کارشناسان این اطلاعات می‌تواند به چندین برابر این مبلغ، در بازاری که آن سویش نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی جهان نشسته‌اند، به فروش برسد.

از همین رو کارشناسان امنیتی رژیم اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که عاملان این رخنه به دنبال باج‌گیری مالی نبوده و به طور حتم یک کشور حامی این افراد برای به دست آوردن اطلاعات مذکور است.

به زعم برخی از کارشناسان، همزمانی این اقدام هکر‌ها با عملیات ترور شهید فخری‌زاده صهیونیست‌ها را در موقعیت بسیار بغرنجی قرار داده و آن‌ها را بر آن داشته است تا تمامی تلاش خود را به کار بندند که تل‌آویو در موضع ضعف قرار نگیرد.

به گفته کارشناسان، حجم اطلاعات شخصی برداشت‌شده از سرور‌های این شرکت در مقیاس فیزیکی به اندازه تخلیه محموله یک کشتی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 17 آذر1399، کد خبر: 450273،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
جالبیش اینه که این ها ایران رو متهم میکنن به این مساله که ما داریم علیه باقی جهان عملیات سابری انجام میدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین