پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
کانال تلگرامی مکتوبات با ارایه توضیحاتی چند مدعی است که بودجه رفاهی پیشنهاد شده برای مجلس، همان بودجه تحت اختیار رئیس مجلس است. ورای تائید یا عدم تائید یان توضیحات، برای تنویر افکار عمومی و ایجاد بسترهای لازم برای تضارب آرا، اقدام به انتشار متن شده است. منتظر دریافت نظرات کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان برای انتشار هستیم.

  شعار سال: بودجه رفاهی مجلس یا بودجه قالیباف؟

روزنامه شرق در گزارشی مدعی شد بودجه رفاه نمایندگان مجلس در #بودجه سال آینده، ۱۱۸ میلیارد تومان است! حالا اصل ماجرا چیست؟

گزارش ها حاکی است این ۱۱۸ میلیارد تومان هیچ ارتباطی به نمایندگان ندارد بلکه بودجه کاملاً در اختیار رئیس مجلس خواهد بود. بنابراین گزارش در دوره ریاست علی لاریجانی در بودجه مجلس، ردیفی با عنوان "بودجه در اختیار رئیس مجلس" باز شد که نظیر بودجه در اختیار رئیس جمهور است.

البته در دو سال گذشته، بنا به دلایلی لاریجانی درخواستی برای بودجه در اختیار نکرده و میزان این ردیف، صفر بود اما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس برای این ردیف، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان درخواست کرده بود.

درخواست ۱۰۰ میلیاردی برای بودجه در اختیار قالیباف موجب بروز حساسیت‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد و ‌برخی اعضا به این امر اعتراض کردند. اما درنهایت، فقط اسم بودجه در اختیار رئیس مجلس تغییر کرد و به عنوان "ردیف اعتبارات رفاهی نمایندگان" مورد تصویب قرار گرفت.

این در حالی است که حقوق و مزایای نمایندگان در بودجه مجلس ردیف مستقل دارد و درست نیست بودجه در اختیار آقای قالیباف در افکار عمومی به پای همه نمایندگان نوشته شود. امیدوارم نمایندگان واقعاً انقلابی در برابر این موضوع موضع گیری کنند.

بودجه رفاهی مجلس یا بودجه قالیباف؟

سعید تواناراد
پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از رسانه مکتوبات

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
من نمیدونم ایا اقای فالیباف دقیقا داره با مجلس چیکار میکنه ولی هرچه که هست داد همه رو در اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
این بودجه هایی که میتونه به نفع مردم هزینهبشه اما نمیشه داد مردم رو در اورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین