پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نسبت به اختصاص ندادن ردیف بودجه مشخص از سوی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای مقابله با ریزگرد‌ها انتقاد کرد.
شعار سال: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در روز چهارشنبه، ۱۲ آذر، از سوی حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که طبق این لایحه، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نیز در سال آینده مشخص شد.

همچنین در برآورد‌های اولیه از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش ردیف بودجه سازمان حفاظت محیط زیست، به‌منظور فرهنگسازی و ارتقاء مشارکت‌های مردمی در این حوزه، حدود ۱۴۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به سال جاری حدود ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، به طوری که قرار است در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و موافقت شورای نگهبان، این رقم به ۱۲۲۸ میلیارد تومان برسد.

اما آن طور که از ردیف‌های اختصاص یافته برای سازمان محیط زیست در بودجه سال آینده برمی‌آید،  دولت دوازدهم در سال پایانی‌اش، رقمی برای مقابله با ریزگرد‌ها در این لایحه در نظر نگرفته است!

حالا،  معین‌الدین سعیدی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی  ضمن انتقاد از دولت برای در نظر نگرفتن ردیف اعتباری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای مقابله با ریزگردها، اظهار کرد: متأسفانه دولت در لایحه بودجه سال آینده، ردیف مشخصی برای مقابله با ریزگرد‌ها پیش‌بینی نکرده است که در مجلس این لایحه را حتما اصلاح خواهیم کرد و ردیفی برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به طور قطع نیازمند اعتبارات خاصی برای مالچ‌پاشی و نیز مقابله با گرد و غبار وریزگرد‌ها هستیم، ادامه داد: اگر اعتبار و ردیف بودجه مناسبی برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها در نظر گرفته نشود، نمی‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی نسبت به مقابله با ریزگرد‌ها اقدام کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: بروز ریزگرد‌ها در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر استان‌های کشور است، بنابراین حتما باید توجه جدی به این استان‌ها برای مقابله با این پدیده که سالانه جانِ بسیاری از مردم این استان‌ها می‌گیرد، صورت گیرد.

سعیدی همچنین یکی از راه‌های توجه به مقابله با پدیده ریزگرد‌ها را اختصصاص ردیف بودجه مشخصی در لوایح بودجه سالانه برای مقابله  از بین آن دانست و تأکید کرد: ما در مجلس به طور قطع حمایت‌های لازم را در بودجه سال آینده برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها و گرد و غبار در استان‌های درگیر با این پدیده خواهیم داشت و ردیف‌هایی را با کمک دولت پیش‌بینی خواهیم کرد.

وی با اشاره به غلظت ریزگرد‌ها در مناطق شمالی وجنوبی استان سیستا و بلوچستان، اضافه کرد: جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در کشور است که توجه کمتری به آن شده که باید به این کانون بیشتر توجه شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس خاطرنشان کرد: پدیده گرد و غبار یکی از مهم‌ترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان است که در مناطق شمالی و جنوبی این استان، مشکلات بسیاری را برای زندگی مردم ایجاد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
مردم دارن از ريز گرد ها جونشون به ليشون مياد اين ها بودجه رو صفر ميكنن! ما كه هوا نداريم بازم هواتو داريم چي بود پس اقاي روحاني؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
سيستان بايد با چند مشكل و ابر بحران مقابله كنه؟ مردم دارن ميميرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین