پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
روز هشتم دی‌ماه به نام روز صنعت پتروشیمی نام‌گذاری شده است تا از این طریق به تصمیم‌گیران اقتصادی و همچنین فعالین بخش انرژی و تولید فراورده‌های آن اهمیت دوری جستن از خام‌فروشی و رو آوردن به تولید محصولات از انرژی‌ها یادآوری شود.
شعار سال: بهمن بهزادی، مدیرعامل سابق پتروشیمی پلی پروپیلن جم، درباره تاریخچه این صنعت در ایران اظهار داشت: صنعت پتروشیمی در کشور ما صنعتی با قدمتی بیش از ۶۰ ساله دارد. اولین واحد شیمیایی در کشور بنام پتروشیمی امروز در روستای حفار شرقی و کنار رودخانه کارون با هدف تولید کلر و مشتقات آن توسط بخش خصوصی (ابوالبشر فرمانفرما) احداث می‌شود و بعد از آن کارخانه کود شیمیایی شیراز در سال ۴۲ افتتاح و این شرکت توسط وزارت اقتصاد تاسیس می‌گردد و در سال ۴۳ و پس از تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این شرکت واگذار می‌شود. 
این چهره سرشناس صنعت پتروشیمی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به پتروشیمی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی ضمن قطع وابستگی به طیف وسیعی از محصولات پرکاربرد به واردات، زمینه را برای صادرات فراهم و امروز بخش مهم صادرات غیر نفتی به صادرات محصولات پتروشیمی اختصاص دارد، ضرورت ایجاب می‌کند که نسبت به تکمیل زنجیره ارزش متانول و اتیلن اقدام گردد و سهم ایران از بازار بسیار جذاب کلر و زنجیره آن به حداقل ۳ درصد تولید دنیا با توجه به پتانسیل بالقوه کشور افزایش یابد.
او تصریح کرد: براساس سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ پرهیز از خام فروشی اتیلن و متانول بمنظور تکمیل زنجیره ارزش و حمایت صنایع داخلی و توسعه LED‌ها و وضع عوارض صادرات آن‌ها تاکید شده است.
وی افزود: به هر حال توسعه نامتوازن صنعت پتروشیمی و عدم توجه کافی به پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش و خام فروشی توسعه پایین دست صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های ارزش و پرهیز از خام فروشی افزایش LED‌ها براساس ماده ۱۵۶ برنامه ششم توسعه کشور از طریق تکمیل زنجیره ارزش متانول، آمونیاک، استایرن و بوتادین ضرر‌های زیادی می‌تواند داشته باشد.
بهزادی در ادامه افزود: قبل از توسعه فرآورده‌های نفتی باید به فرهنگ مدیریت انرژی و صرفه جویی توجه بیشتری شود که برابر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انرژی و محیط زیست به بهینه سازی و کاهش شدت مصارف حامل‌های انرژی تاکید ویژه‌ای شده است چرا که هر جا انرژی هدر می‌رود به تبع آن محیط زیست آلوده می‌شود.
وی توضیح داد: با توسعه پترو‌پالایشگاه‌ها ضمن قطع وابستگی و پرهیز از خام فروشی ارزش افزوده بالایی ناشی از تولید و صادرات نصیب کشور خواهد شد.
بهمن بهزادی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد که بی‌توجهی به پتروشیمی هزینه‌ساز خواهد بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفت ما، تاریخ انتشار: 30 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:131279، naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
اوضاع پتروشيمي در ايران اصلا خوب نيست و حس ميكنم به زودي ميتونيم زمينه رو براي احياي اون فراهم كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
هزينه ساز بودن بي توجهي به توليد انقد پشت گوش انداخته شد كه اصلا حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین