پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین همایش مجازی ترسیم چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران ١۴۵۰ را با حضور جمعی از نخبگان، استادان و پژوهشگران برگزار کرد. علی آقامحمدی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت طی سخنرانی در این همایش گفت: برای ساختن آینده نیاز به اجماع ملی داریم و آینده از همان زمان شکل می‌گیرد که آن را بدون نگاه به گذشته و از همین حالا بسازیم.
شعارسال: مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین همایش مجازی ترسیم چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران ١۴۵۰ را با حضور جمعی از نخبگان، استادان و پژوهشگران برگزار کرد. علی آقامحمدی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت طی سخنرانی در این همایش گفت: برای ساختن آینده نیاز به اجماع ملی داریم و آینده از همان زمان شکل می‌گیرد که آن را بدون نگاه به گذشته و از همین حالا بسازیم.
 
آینده باید از همین حالا ساخته شود نه با نگاه به گذشته
 

آقامحمدی با تأکید بر اینکه برای نگاه به آینده باید پیش فرض‌های ثابت و تبدیل به‌عادت شده را تغییر داد، افزود: برای مثال پیش‌بینی شده در آینده نهاد‌های مالی، انرژی و گردشگری تغییر خواهند کرد. این تغییرات نمونه‌هایی از آینده است که دیگران می‌خواهند بسازند و ابزار تمام این مؤلفه‌ها در حال تغییر است؛ بنابراین باید نگاه خود را به آینده تغییر دهیم تا همه در آینده‌ای بهتر زندگی کنیم.
 
 
آینده باید از همین حالا ساخته شود نه با نگاه به گذشته
 

محمدجواد ایروانی دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تشریح پژوهش خود تحت عنوان «چشم‌انداز از منظر مقام رهبری و الزامات تحقق آن»، افزود: «طی یک حرکت تکاملی تدریجی نتیجه‌گرا با نظارت مستمر و با استعانت از فضل الهی می‌توانیم به محقق‌سازی چشم انداز نزدیک شویم که نتایج آن اول رشد و شکوفایی و دوم الگو‌سازی برای سایر کشور‌ها و سوم مأیوس شدن دشمن است». او در ادامه گفت: «بزرگ‌ترین خطر این نیست که از رفتن بازبمانیم یا خسته شویم. بلکه این است که چشم‌انداز ترسیم شده یا هدف‌های تعریف شده را گم کنیم و بگذاریم غبار‌ها جلوی این هدف‌ها را بگیرد». او بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب راهبرد بازدارندگی را موجب امنیت، استقلال و اقتدار دانست و افزود: کشور ما راهی جز جهش ندارد و در نظام توزیع انقلاب باید صورت بگیرد.
 
آینده باید از همین حالا ساخته شود نه با نگاه به گذشته
 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سخنران دیگر این همایش نیز با تأکید بر اهمیت دیپلماسی فناوری در تعاملات ایران با دیگر کشورها، گفت: نفوذ فرهنگی و فناوری در کشور‌های دیگر می‌تواند وجهه جدیدی از جمهوری اسلامی ایجاد کند. ستاری ضعف در «توسعه نوآوری» را یکی از مشکلات کشور در مسیر تحقق چشم‌انداز ۱۴۵۰ دانست و گفت: نوآوری آن ذهن وحشی بشر است که باعث می‌شود توسعه پیدا کند. ممکن است بتوانیم یکسری حرف‌های کلی در خصوص پیش‌بینی تا ۵۰ سال آینده برای چشم‌انداز کشور بزنیم، اما آن چیزی که باعث توسعه بشر می‌شود نوآوری است. رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: متأسفانه ما در هشت سال شاهد بودیم پیاده‌سازی ایده‌ها در کشور بسیار سخت است، داشتن یک ساختار حکومتی کاملاً نفتی، بوروکراتیک، دولت و حکومت چاق از نظر تعداد نیروی انسانی بسیار زیاد در بدنه دولت از موانع پیاده‌سازی ایده‌ها در چند سال گذشته بوده است.
ستاری با بیان این اعتقاد که «نوآوری چیزی نیست که با قانون سازگار باشد»، افزود: تمام قوانین و آیین نامه‌ها توسط دولتی‌ها نوشته شده‌اند. از آدم دولتی نمی‌توان انتظار نوآوری داشت، اینکه آرزو داشته باشیم فرزندان ما در دستگاه دولتی استخدام شوند، بزرگترین خیانت به بچه‌های ما است، استخدام به معنای از بین بردن علم، اعتماد به نفس، نوآوری و خلاقیت یک انسان است. او گفت: اگر نوآوری را آزاد کنیم و جوانان بتوانند کارهایشان را انجام دهند قطعاً اتفاقات خوبی در سال‌های آینده در روند حرکت کشور رخ می‌دهد. می‌توانیم نوآوری خود را داشته باشیم و پیشرو باشیم و نوآوری خود را به دنیا تحمیل کنیم.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۲۲۳۱، irannewspaper.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین