پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از انعقاد بیش از ۴۰ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید کالا‌های وارداتی در داخل کشور خبر داد.
شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ارژنگ جوادی گفت: این اقدام در راستای کاهش وابستگی به کالا‌های وارداتی در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

وی با بیان این که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته‌هایی را راه اندازی کرده است، اظهار داشت: این کمیته‌ها در مورد محصولاتی مانند کود، سم و نهاده‌های وارداتی کشاورزی است که بیشترین وابستگی را به آن‌ها داریم و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان که توانمند بودند را از طریق فراخوان دعوت به همکاری و با آن‌ها قرارداد امضا کردیم.

جوادی افزود: ما به دنبال آن هستیم که بخش فنآوری و نوآوری را در حوزه کشاورزی پررنگ‌تر و فعال‌تر کرده و بتوانیم فنآوری‌ها جدید را صادر کنیم.

وی به راه اندازی پنج مرکز نوآوری بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای تا پایان امسال با کمک معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این مراکز ما چند محصول یا موضوعات دارای اولویت را در نظر گرفته ایم و شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فنآوری در این مراکز مستقر خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مورد پایلوت‌های فنآوری نیز اذعان داشت: تا دو یا سه ماه آینده پایلوت فناوری استفاده از حشرات برای خوراک دام در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون در ایران از منبع غنی و ارزان پروتئینی حشرات در خوراک دام استفاده نشده، اما اکنون به دانش فنی آن دست یافته ایم.

جوادی همچنین از راه اندازی پایلوت فناوری پالایشگاه زیستی در جنوب کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این پالایشگاه زیستی، ضایعات و پسماند‌های شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر تبدیل به محصولات زیستی مانند الکل می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار:  4 دی ۱۳۹۹، کد خبر:57873، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
انحمن ترویج باید خیلی بهتر از این ها در زمینه کشاورزی کارش رو دنبال کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
تولیدات کشاورزی در ایران باید علاوه بر زمینه های تولید ، توزیع شون رو بهبود بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین