پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کارگردان مستند «غیررسمی» به تشریح قسمت‌های بعدی این مستند پرداخت و گفت: جلسات پنجشنبه رهبری در قسمت‌های بعد زیر ذره بین می‌رود.

شعار سال: دیدار‌های مقام معظم رهبری با اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی کتاب یکی از معروف‌ترین دیدار‌های ایشان به شمار می‌رود؛ دیدار‌هایی که سابقه طولانی دارد و حتی در پیش از انقلاب اسلامی هم رهبری جلسات مختلفی را با شاعران و نویسندگان آن زمان برگزار می‌کردند؛ اما عمر طولانی این دیدار‌ها باعث نشده بود که عموم جامعه چندان در جریان آن قرار بگیرند. در اصل این دیدار‌ها معمولا به صورت غیررسمی برگزار می‌شد و همین مهم باعث شده تا صرفا از برخی از این دیدار‌ها در حد چند خط روایت، منتشر شود.

غیررسمی بودن و غیررسانه‌ای شدن اکثر این دیدار‌ها باعث شده بود تا همیشه اطلاع از چگونگی برگزاری و آنچه در طول این جلسات می‌گذرد به یکی از جذابیت‌ها تبدیل شود. از سال ۹۵ که رهبری، پنجشنبه‌ها را به برگزاری جلسه با فعالان عرصه فرهنگ و هنر و حتی حوزه علم اختصاص داده اند تا امروز، خبر‌هایی پیرامون افراد شرکت کننده در این جلسه و گاه روایت‌های چند خطی از این جلسات منتشر شده است، اما در نهایت و برای اولین بار مستند «غیررسمی» روایتی جذاب از این دیدار‌ها را به نمایش گذاشت.

مستندی که قسمت دوم آن ۴ دی ماه به روی آنتن رسانه ملی رفت تا نگاه‌ها بار دیگر به جلسات رهبر انقلاب با فعالان این عرصه‌ها جمع شود. در این گزارش به سراغ علی صدری نیا، کارگردان مجموعه مستند «غیررسمی» رفتیم تا برایمان از چگونگی ساخت و بازخورد‌های پخش این مستند بگوید.

علی صدری‌نیا، کارگردان مستند «غیررسمی» گفت: تولید این مجموعه مستند از اسفند ماه سال ۹۷ شروع شده و با توجه به این دغدغه، ایده اولیه کار شکل گرفت که رهبری در سال‌های گذشته دیدار‌های رسمی و غیررسمی زیاد داشتند که برخی از آن‌ها رسانه‌ای می‌شد، اما به طور طبیعی بسیاری از جلسات ایشان رسانه‌ای نمی‌شد، جلسات پنجشنبه‌ای رهبری هم که از سال ۹۵ با نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری و علمی کشور برگزار شده، جزو جلسات غیررسمی بود که رسانه‌ای نمی‌شد، اما همیشه این درخواست وجود داشت و میهمانان این جلسه علاقه داشتند تا این جلسات عمومی شود و حتی برخی از این افراد روایت‌های غیررسمی و حاشیه نگاری‌هایی را هم از این جلسات منتشر می‌کردند.

«غیررسمی» باعث رفع بسیاری از سوتفاهم‌ها در جامعه می‌شود/ قسمت‌های آتی روایت‌های جذاب تری از دیدار‌های پنجشنبه رهبری است

وی در همین زمینه ادامه داد: درخواست‌های اولیه شرکت کنندگان در جلسات پنجشنبه، ایده ابتدایی ساخت مجموعه مستند «غیررسمی» بود و آنچه به عنوان قسمت دوم این مستند در ۴ دی ماه منتشر شد نه تنها هیچگونه ممیزی نداشت، بلکه تلاش شده بود تا مسائل به صورت صریح و جسورانه مطرح شود. البته باید به این مسئله اشاره کنم که این قسمت، به نوعی رونمایی و تیزر کلی از جلسات پنجشنبه‌ای رهبر با فعالان فرهنگی و هنری و علمی است و قطعا به محض آماده شدن قسمت‌های بعدی این مجموعه، پخش آن از رسانه ملی آغاز خواهد شد.

کارگردان مستند «غیررسمی» تصریح کرد: در قسمت‌های بعدی این مستند به صورت جلسه‌ای و موضوعی به هر کدام از جلسات پنجشنبه رهبری پرداخته می‌شود و در اصل قسمت‌های آتی ناگفته‌ها و حاشیه‌های جذاب بسیاری پیرامون این جلسات را در معرض نمایش خواهد گذاشت.

صدری نیا با بیان اینکه بعد از پخش قسمت دوم این مستند واکنش‌ها و بازخورد‌های مثبتی را هم در فضای مجازی و رسانه‌ها شاهد بودیم، اظهار داشت: معتقدم پخش مجموعه مستند «غیررسمی» به دلیل نوع روایتی که از جلسات صمیمی و غیررسمی رهبری با فعالان بخش‌های مختلف دارد، بسیاری از سوتفاهم‌ها را در جامعه برطرف کرده و باعث مهربانی بخش‌های مختلف جامعه به یکدیگر می‌شود؛ البته برخی از این موضوع ناراحت می‌شوند و به همین دلیل واکنش‌هایی را نیز خواهند داشت، با این حال تصور می‌کنم این مستند هر قدم که پیش می‌رود با بازخورد‌های مثبت همراه است.

وی در پاسخ به این سوال که جلسات رهبری با فعالان بخش‌های مختلف از سال ۹۵ برگزار شده، چرا ساخت مستند پیرامون این جلسات با تاخیر طولانی همراه بوده است، گفت: مشی رهبری از دهه‌ها پیش اینگونه بوده که ارتباط صمیمی با نخبگان را داشته اند و حتی مصاحبه‌هایی که با افراد مختلف در همین مستند داشته ایم، بسیاری از آن‌ها به ویژه فعالانی که سن بیشتری داشته اند، خاطرات بسیاری را از مواجه شخصی شان در دهه ۶۰ و ۷۰ و حتی در دوران تبعید رهبری گفته اند. البته درصدی از این جلسات در طی سال‌های مختلف طی قالب‌های مختلف منتشر شده، اما بسیاری هم اساسا رسانه‌ای نشده بود.

«غیررسمی» باعث رفع بسیاری از سوتفاهم‌ها در جامعه می‌شود/ قسمت‌های آتی روایت‌های جذاب تری از دیدار‌های پنجشنبه رهبری است

کارگردان مستند «غیررسمی» بیان داشت: جلسات پنجشنبه‌ای رهبری، چون از سال ۹۵ تا قبل از کرونا برگزار شده، در اصل از انسجام بیشتری نسبت به جلسات گذشته برخوردار بوده و طبیعتا امکان پرداخت دقیق‌تر و رسانه‌ای از این جلسات هم فراهم‌تر بود و همانطور که پیش‌تر تاکید کردم بازخورد‌هایی که از حضار شرکت کننده در این جلسات، داشتیم انگیزه اصلی برای ساخت این مستند ایجاد شد.

صدری نیا با تاکید بر اینکه این مستند تولید دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: مجموعه بزرگوارانی که در این موسسه مشغول هستند با نگاه باز و بر اساس اعتماد، فضای تولید کار را به گونه‌ای پیش برده اند تا مسائل درست تر، صریح‌تر و بازتر به مخاطب منتقل شود و قطعا همین فضا در قسمت‌های بعدی مستند بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۸۰۴۳۱، iusnews.ir



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
به نظرم حرف ایشون فقط یک ادعاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
رهبری معظم انقلاب در ایران یکی از اسطوره های شخصیتی و محبوب دل مردم ستم دیده ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین